۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84789871
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون سازمان اوقاف: نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه وقف جدید هستیم

گرگان- ایرنا- معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در شرایط کنونی نیازمند برنامه ریزی در حوزه وقف جدید با توجه به ظرفیت های نسبی هر استان در راستای رفع مسائل و مشکلات و کمک به توسعه است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده روز چهارشنبه در نشست شورای اداری اوقاف و امور خیریه گلستان در گرگان، افزود: باید تلاش شود با برنامه ریزی و لحاظ موضوع هر استان، ثبت وقف های جدید ساماندهی شود.
وی خاطرنشان کرد: وقف اثرگذار و مرجع بوده و می توان از این ظرفیت در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، رفع فقر و توسعه جامعه استفاده بهینه کرد.
به گفته وی اکنون ۸۳۰ نیت شناسایی برای موقوفه ها در کشور وجود دارد که این نیات بیانگر این است که مردم بسیار فهیم و فرهنگی و با باورهای عمیق دینی داریم که از وقف چگونه بهره برداری کنند.
حجت الاسلام نوری زاده بیان کرد: واقفان بیشتر اموال خود را به نیت عزاداری امام حسین (ع) وقف کرده اند.
وی ادامه داد: اکنون ۲۰ هزار موقوفه با یک میلیون و ۵۰۰ هزار رقبه ثبت شده در کشور وجود دارد.
معاون امور مجلس و  استان های سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر سرمایه گذاری در حوزه تحول در این سازمان، گفت: از منابع موجود از جمله نیروی انسانی و مالی در اختیار باید بیش از گذشته به منظور تحقق هرچه بهتر اهداف سازمان استفاده شود.
وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم توجه به طرح و برنامه بسیار مهم بوده و باید درحوزه ماموریت ، خلاقیت و ابتکار روز آمد شود.
حجت الاسلام نوری زاده همچنین بر سرمایه گذاری در استفاده بیشتر از ظرفیت های دانش بنیان و تقویت ارتباط با دستگاه های اجرایی تاکید کرد.
معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز برای بازدید از چند طرح دانش بنیان، موقوفه های شاخص و بررسی وضعیت آن ها و طرح های سرمایه گذاری و دیدار با مسوولان گلستان به گرگان سفر کرده است.
استان گلستان علاوه بر پنج هزار و ۵۰۰ موقوفه با بیش از ۷۰ هزار رقبه، ۱۲۳ بقعه متبرکه و ۱۸۹ امامزاده زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در رونق  دارد.
این استان با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha