« عباس کشاورز » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره به منظورارتقای کمی و کیفی شیوه های تدریس معلمان ،شناسایی وترویج روش های نوین یادهی و یادگیری، توسعه فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری دربکارگیری علم وفن آوری های جدید اطلاعاتی، ارتقای زمینه پژوهشگری و توانمند سازی حرفه ای معلمان درمدارس فراخوان شد.
وی مخاطبین این جشنواره را تمامی شاغلین در دوره های مختلف تحصیلی، آموزش تلفیقی، مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری ذکر کرد.
وی بیان داشت: این جشنواره با هدف ارتقاء کمی و کیفی دانش، نگرش، مهارت های معلمین، ایجاد رقابت در زمینه توسعه و تعمیق تجربیات علمی، توسعه پژوهشگری و افزایش توانمندی های حرفه ای معلمان به شکل فردی و گروهی معلمین دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرایی شد.
کشاورز خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۰ اثر ارسالی معلمان به دبیرخانه استانی ، داوران پنج اثر را منتخب و به دبیرخانه کشوری معرفی کردند.
وی یادآورشد: فاطمه توانگر روستا ، فاطمه کاویانی کپور، مهناز یوسفی،سمیه سادات محمدی و فائزه جانمحمدی از مدرسه مهر، توران اسدی از مدرسه ایمان دختران، مریم امیری از مدرسه اسپرورین، حنانه درفشی جوان از مدرسه پویا و هاجر احمدی دستجردی از مرکز مشکلات وِیژه یادگیری یگانه آثارشان به مرحله کشوری راه یافت.
وی ادامه داد: این جشنواره دررویکردهای انفرادی و اقدام پژوهی و درگروه های آسیب دیده بینایی، شنوایی، نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی و جسمی حرکتی، مشکلات ویژه یادگیری، اختلالات طیف اتیسم، گفتار درمانی، کار درمانی، شنوایی شناسی، خدمات راهنمایی و مشاوره در تمامی دوره های تحصیلی اجرایی شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرزتصریح کرد: معلمان مدارس استثنایی استان دراین جشنواره با ارائه طرح درس و فیلم تدریس شرکت کردند.
حدود چهار هزار دانش آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی درمدارس استثنایی استان البرزتحصیل می کنند.
نظر شما