۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84790380
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش تگرگ ۳۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی مهاباد خسارت زد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: بر اثر بارش تگرگ در مدت گذشته از سال جاری، ۳۰ میلیارد ریال خسارت به باغات این شهرستان وارد شده است.

جعفر ایمانیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براثر ریزش تگرگ در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت سال جاری در منطقه دهستان «منگور شرقی» بخشی از باغات آن دچار خسارت شد که برآورد آن ۳۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: بیشتر باغ‌های خسارت دیده شامل گردو، انگور و سیب است که قسمت عمده آنها فاقد بیمه کشاورزی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار کرد: باغدارای خسارت دیده که دارای بیمه هستند، برای جبران بخشی از ضرر مالی خود می‌توانند به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کنند.

ایمانیان یادآور شد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله‌ای است که پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

به گزارش ایرنا، مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha