استاندار کردستان: بیمه‌ها سهمی را برای ترویج فرهنگ رانندگی اختصاص دهند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: بیمه‌ها باید سهم مشخصی از درآمدشان را به ترویج فرهنگ رانندگی اختصاص دهند و در واقع یک سرمایه‌گذاری با نتیجه برای خودشان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسماعیل زارعی‌کوشا روز پنجشنبه در کمیسیون ایمنی راه‌های کردستان که به طرح انسجام آموزش و فرهنگ سازی ایمنی راه‌ها اختصاص یافته بود اظهار داشت: آثار مادی ورود و سرمایه‌گذاری نظام بیمه‌ای کشور در حوزه فرهنگسازی به خود بیمه‌ها می‌رسد.

وی ادامه داد: حوزه گردشگری هم می‌توانند به این بخش ورود کنند و به عنوان مثال تورهای گردشگری به ترویج فرهنگ ایمنی راه و رانندگی بپردازند.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه پیشرفت و ارتقا شرایط و شاخص ها وابسته به کار فرهنگی و رسانه‌ای است اضافه کرد: اگر موضوعی تبدیل به ارزش شود جامعه آن را خواهد پذیرفت که نمونه بارز آن استفاده از کمربند ایمنی بوده است.

وی یادآور شد: سختگیری برای بخش عمومی و کسانی که شغل آنها رانندگی است با توجه به مسوولیت و شمولیت گسترده‌تر آنها باید بیشتر باشد.

زارعی‌کوشا با اشاره به سفر پیش روی رییس جمهور به کردستان گفت: بیشترین مصوبات سفر رییس جمهور به کردستان در حوزه راه خواهد بود و تخصیص آن هم از اوایل تیر ابلاغ می‌شود که موجب عمران و آبادانی در استان خواهد بود.

رییس پلیس راه استان کردستان هم در این نشست اظهار داشت: طبق آمار پزشکی قانونی ۶۲ نفر در ۲ ماه گذشته از ابتدای سال بر اثر تصادفات جاده‌ای در کردستان جان خود را از دست داده‌اند که تقریبا روزی یک نفر فوت شده است.

سرهنگ عیسی گوهری افزود: اگر زیرساخت ها مناسب بود این میزان تلفات تا ۱۵ نفر کاهش می‌یافت و امکان پیشگیری از آن وجود داشت.

وی با بیان اینکه در برخی از پروژه‌های راه‌سازی پیمانکار پاسخگوی کسی نیست ادامه داد: برخی از مسیرها هم متولی مشخصی ندارند و دستگاه‌ها می‌گویند این مسیر را تحویل نگرفته‌اند.

رییس پلیس راه استان کردستان با اشاره به شرایط جوی و توپوگرافی استان کردستان یادآور شد: سه ماه از اول سال اعتبار تخصیص پیدا نمی‌کند، ۶ ماه از سال هم برف یا سرما مانع کار عمرانی می‌شود و تنها سه ماه از سال برای فعالیت فرصت می‌ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha