استاندار تهران: تبدیل قطار حومه ای تهران- ورامین به مترو مشکل تردد را حل می کند

ورامین- ایرنا- استاندار تهران گفت: روزانه ۱۲۰ هزار تردد از جنوب شرق استان به سمت تهران جریان دارد و تبدیل قطار حومه ای تهران- ورامین به مترو مشکل تردد شهروندان را مرتفع می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن منصوری روز شنبه در حاشیه بازدید رئیس جمهور از  شهرستان های جنوب شرق استان تهران به خبرنگاران گفت: اگر پروژه قطار حومه ای تهران ورامین به مترو تبدیل شود مشکلی که در خصوص ناوگان  حمل و نقل عمومی و فرسودگی ناوگان وجود دارد برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه در ابتدا دراختیار راه آهن جمهوری اسلامی بوده و بعد به مترو و مجدد به شرکت راه آهن واگذار شده ،شرکت راه آهن در حال حاضر در حال انجام پروژه هست و مردم و مسئولان منطقه درخواست دارند که این پروژه از راه آهن به متر واگذار شود. 

استاندار تهران گفت: راه آهن با معابر جنوبی شهرستانهای  ورامین، قرچک و پیشوا  تقاطع های متعددی دارد که هم اکنون درحال انجام پروژه های پل زیر گذر و رو گذر  به ویژه در ورامین در محدوده پل قاسم آباد هستند که رئیس جمهور از آن بازدیدکردند و دستور بررسی و تکمیل طرح را دادند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روز شنبه در جریان سفر به شهرستان‌های استان تهران، با حضور در شهرستان پیشوا از طرح‌های اولویت‌دار و نیمه‌تمام شهرستان پیشوا بازدید کرد.
ارتقاء زیرساخت‌های شهرک صنعتی، تأمین آب پایدار کشاورزی از محل پساب تصفیه شده جنوب تهران، دسترسی به محور قم – گرمسار و تکمیل بیمارستان نیمه‌تمام از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان شهرستان پیشوا از رئیس جمهور است.

پیشوا یکی از شهرستان‌های استان تهران است که باوجود برخورداری از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مناطق بکر و تاریخی نزدیک به پنج هزار ساله، بسیار کم شناخته شده و باید به عنوان یکی از هدف‌های گردشگری، از نو آن را شناخت.چنانچه نام این شهر در شاهنامه فردوسی نیز مرکز قیام کیومرث برای جهان گشایی آورده شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha