۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84792561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: آمریکا تحریم‌های یکجانبه افغانستان را لغو کند

تهران – ایرنا – نماینده چین در پنجاهمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد آمریکا باید تحریم های یکجانبه علیه افغانستان را لغو کند و دارایی های ملت افغان را بازگرداند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نشریه گلوبال تایمز، نماینده چین گفت آمریکا به عنوان عامل اوضاع افغانستان، باید با اقداماتی ملموس، ویرانی های به بار آمده برای ملت افغانستان را جبران کند.

وی تاکید کرد که با گذشت ۱۰ ماه از اوضاع حاکم بر افغانستان و پیشرفت های حاصل شده از سوی دولت موقت، این کشور همچنان با چالش های متعدد بشردوستانه، اقتصادی، امنیتی و سایر موارد روبه روست.

نماینده چین یادآور شد که جامعه جهانی باید ارتباط با دولت موقت افغانستان را تحکیم کند تا به آن در ایجاد یک سیستم سیاسی جامع و اتخاذ سیاست های خارجی و داخلی میانه رو و همچنین مقابله با همه انواع تروریسم و زندگی مسالمت آمیز با کشورهای دیگر کمک شود. بعلاوه جامعه جهانی باید کمک های فوری بشردوستانه در زمینه مبارزه ویروسی را در اختیار افغانستان قرار دهد تا امکان رفع مشکلات معیشتی مردم فراهم گردد.

نماینده چین با اشاره به اینکه آمریکا آغازگر و مسبب اوضاع کنونی در افغانستان است، گفت غیرنظامیان بی گناه به دست نظامیان آمریکایی یا در جنگ هایی که آمریکا آغاز کرده است، کشته می شوند، شرایطی که صدها هزار بی خانمان و آواره برجا گذاشته است.

وی عقب نشینی غیرمسئولانه آمریکا از افغانستان را عاملی برای بحران انسانی شدید جاری دانست و افزود واشنگتن به جای کمک به ملت افغانستان، دارایی های آنها را غارت و دردشان را افزون کرده است.

وی گفت که چین از آمریکا می خواهد تحریم های یکجانبه علیه افغانستان را به طور کامل لغو کند، دارایی های ملت افغانستان را بی قید و شرط بازگرداند و ویرانی های به جا مانده از رفتار آمریکایی ها را با اقدامات ملموس برای مردم افغانستان جبران کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha