۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبر: 84792592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنگ اوکراین، آمریکا بر سردوراهی

۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبر: 84792592
جنگ اوکراین، آمریکا بر سردوراهی

تهران – ایرنا – نشریه آمریکایی واشنگتن پست با توجه به ادامه تلاش های واشنگتن و متحدانش به حمایت و کمک های نظامی به کی یف در مقابل مسکو، به این موضوع اشاره کرد که واشنگتن اکنون بر سر دوراهی ادامه حمایت و یا توقف کمک ها به کی یف قرار گرفته؛ چرا که باید خود رابرای جنگی طولانی مدت آماده کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در مقاله تحلیلی واشنگتن پست آمده است: دولت بایدن در روزهای اخیر از کمک یک میلیارد دلاری به اوکراین افزون بر کمک های مالی قبلی خبر داد، امری که از عزم واشنگتن مبنی بر اطمینان یافتن از نجات  اوکراین در جنگ منطقه دونباس در شرق آن کشور حکایت دارد.

تارنمای این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: در همین حال برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اسلواکی از ارائه کمک های تسلیحاتی پیشرفته همچون بالگرد  و سامانه های پرتاب چندگانه موشکی به کی یف خبر می دهند.

غرب با خطر تشدید ناخواسته تنش با روسیه مواجه است

واشنگتن پست نوشت: تصمیم تامین اوکراین با تسلیحات پیشرفته ازجمله موشک های ضد کشتی  و توپخانه با برد بالا، نشانگر تمایل کشورهای غربی به خطر تشدید تنش ناخواسته با روسیه  است.

 به نوشته این مطلب، تحلیلگران بر این باور هستند که با وجود کمک های خارجی به اوکراین، کی یف و حامیانش قادرند امید اندکی در برابر ارتش و تجهیزات نظامی بهتر و بزرگتر روسیه داشته باشند، هرچند مسکو در تصرف کی یف ناکام ماند اما نبرد درمنطقه دونباس موضع روسیه را قوی تر ساخته است.

آمریکا بر سر دوراهی / اوکراین خوراک گرگ ها شود

«ایو دالدر» (Ivo Daalder)   سفیر سابق آمریکا در ناتو دراین باره به واشنگتن پست گفت: شرایط بن بست گونه در صحنه نبرد در اوکراین، آمریکا را با گزینه های اندکی مواجه ساخته است، واشنگتن مانده است که به کمک های خود به اوکراین که موجب حفظ وضعیت بالقوه خونبار می شود و پیامدهای جهانی دارد، ادامه دهد و یا به این حمایت پایان داده و به مسکو اجازه پیروزی بر اوکراین را بدهد.

دالدر به صراحت دراین باره به واشنگتن پست گفت: معنی این وضعیت این است که  اوکراین خوراک گرگ ها شود.

این روزنامه آمریکایی همچنین  به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، نوشت: دولت بایدن امیدوار است با تحویل تسلیحات جدید به اوکراین و اعمال تحریم های پی در پی و به انزوای سیاسی کشاندن روسیه، در نهایت بتوان از  تمایل پوتین برای ادامه جنگ در اوکراین کاست.

جنگ اوکراین، آمریکا بر سردوراهی

بوجود آمدن وضعیتی همچون شبه جزیره کره در اوکراین

واشنگتن پست درمورد چشم انداز مذاکرات بین کی یف و مسکو  نوشت: تحلیلگران بر این باورند که پوتین استراتژی تصرف کامل منطقه دونباس و سپس پیشنهاد آتش بس را دنبال می کند.

«سامئول چاراپ» (Samuel Charap,) کارشناس امور روسیه از اندیشکده  « رَند کورپوریشن»  (RAND Corporation.) مستقر در «سانتامونیکا» ایالت کالیفرنیا دراین باره به واشنگتن پست گفت: نگرانی بر سر این است که اساسا روسیه از یک سمت و اوکراین و شرکای آن از دیگر سو بدنبال اهدافی ناهمخوان باشند، که این امر باعث خواهد شد تا روسیه بیشتر و بیشتر فشار وارد سازد و طرف آمریکا و متحدانش نیز ناگزیر به هزینه کردن های بیشتری شوند.

در پایان مطلب این نشریه آمریکایی آمده است: بسیاری از کارشناسان بر این باورند جنگ در اوکراین ممکن است به شدت کم تری از درگیری و یا وضعیتی همچون شبه جزیره کره بدل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha