نظرات تخصصی در تدوین اسناد پیشگیری از آسیب‌های‌ اجتماعی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شود

شهرکرد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات و دیدگاه‌های علمی و تخصصی در تدوین اسناد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان گفت: اثرگذاری این گونه اسناد طولانی مدت است و باید به صورت ویژه و کارشناسی شده به آن‌ها پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده چهارمحال و بختیاری افزود: موضوع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های‌ اجتماعی با سلامت و آرامش تمامی اقشار جامعه در ارتباط است‌ از این رو باید امور مربوط به آن نیز با نگاهی تخصصی و دلسوزانه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جامعیت اسناد و طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد، تصریح‌ کرد: لازم است برای تدوین این اسناد زمان کافی اختصاص یابد تا امکان استفاده از تمامی دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات صاحبان اندیشه و فکر در تنظیم جزییات این اسناد نیز فراهم شود.

حسین‌میرزایی‌ اظهار داشت: دستگاه‌های‌ اجرایی نیز موظف هستند با توجه به رسالت‌های‌ سازمانی و مسئولیت‌های‌ مشخص شده و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای‌ جامعه هدف خود، برای ارائه راهکارها و برنامه‌های‌ پیشگیری از آسیب‌های‌ اجتماعی اقدام کنند.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شرایط استان در بحث آسیب‌های‌ اجتماعی آن‌گونه که صحبت می‌شود، سیاه نیست، یادآور شد: با این حال اقدامات پیشگیرانه همواره باید در اولویت باشد و با برنامه‌ریزی‌ مناسب از بروز آسیب‌ها جلوگیری شود.

حسین‌میرزایی‌ در ادامه گفت: اگر به معنای واقعی خواهان کاهش معضلات و مشکلات ناشی از آسیب‌های‌ اجتماعی هستیم باید به اصالت خانواده و تقویت بنیان‌های‌ اعتقادی و باورهای دینی در این نهاد مهم اجتماعی‌ توجه نماییم.

وی ساده‌انگاری و عادی شدن برخی رفتارهای‌ نامناسب بین خانواده‌ها را خطرناک دانست و افزود: اقدامات سخت‌افزاری‌ در حوزه فرهنگی تنها قالب ظرف‌ را دارد و باید با برنامه‌های نرم‌افزاری و نهادینه‌ کردن‌ آموزه‌های‌ دینی، محتوا برای این ظرف‌ آماده شود.

حسین‌میرزایی‌ توجه به اقدامات زیربنایی‌ و ارائه آموزش‌های لازم به افراد در سنین‌ پایین‌ را در مصونیت بخشی و دورماندن‌ جامعه از آسیب‌ها مهم دانست و تصریح کرد: می‌توان با تشکیل‌ کارگروه‌های‌ تخصصی و اجرای برنامه‌های پژوهشی و عملیاتی، شرایط را برای ترویج و تقویت اندیشه‌ها و باورهای صحیح اخلاقی و اسلامی بین نوجوانان و کودکان فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان‌ و خانواده چهارمحال و بختیاری، موضوعاتی چون برنامه کاهش آسیب‌ها در محیط‌های دانشگاهی، ضرورت تشکیل کمیته افکارسنجی‌، اختصاص اعتبارات موردنیاز برای اجرای طرح‌های پژوهشی و عملیاتی مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه‌ به اجرای برنامه‌های نشاط آفرین و شادی بخش در جامعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان و حمایت از ظرفیت‌های‌ سوت‌زنی‌ و گزارش‌های مردمی برای ارتقا سطح نظارت‌های‌ اجتماعی نیز مطرح و درباره آن‌ها بحث‌ و گفت‌وگو شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha