۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84792770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ ایثار و شهادت با تشکیل اتاق فکر و تقسیم کار ترویج شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: باید با تقسیم کار و تشکیل اتاق فکر ضمن بهره‌گیری از شیوه‌های جدید و مشارکت دستگاه‌ها، اقدامات مورد نظر درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اجرایی شود و بنیاد شهید به تنهایی نمی‌تواند در این خصوص گام موفقی بردارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان باید موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دهند چون هرچه این فرهنگ در جامعه پر رنگ‌تر شود، مشکلات کمتر و امنیت پایدارتر خواهد شد.

وی افزود: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جاری و ساری باشد در برابر توطئه‌ها و سختی‌ها مصون خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئولان باید به وظیفه خود در این زمینه به‌خوبی عمل کنند و نگاه خود را از حالت صرف اداری خارج و به نگاه عمیق ملی در این باره تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه بیکار بودن فرزند شهید و جانباز قابل قبول نیست اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور که باب شهادت هنوز باز است، کار جهادی، تلاش شبانه‌روزی و تحمل سختی‌ها ابعاد جدیدی از فرهنگ ایثار و شهادت است.

قناعت، سردار شهید سلیمانی را نمونه واقعی این ویژگی‌ها برشمرد و گفت: در نظرسنجی که توسط یکی از کشورها انجام شده، شهید سلیمانی رتبه اول در مبارزه با استکبار را کسب کرده و این توفیق به دلیل اخلاصی است که وی در کارش داشته و سبب شده مردم جهان به او ادای احترام کنند و به عنوان اسوه در این زمینه در دنیا مطرح شود.

در این نشست مقرر شد؛ طی نشستی با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه، بررسی‌های لازم درخصوص تابلوهای موجود در شهرها و روستاها با موضوع شهید و شهادت همچنین چاپ کتاب‌هایی با موضوع وصیت‌نامه شهدا صورت گیرد و نتیجه برای تصمیم‌گیری‌های نهایی در جلسه آینده این شورا مطرح شود.

همچنین مقرر شد با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با موضوع ایجاد مراکز فرهنگی در کنار گلزار شهدا، نشستی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه برگزار و نتیجه آن در جلسه آینده این شورا برای تصمیم‌گیری مطرح شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha