اختصاص یک هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به خراسان جنوبی

بیرجند- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از محل جزء ۲ بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات به استان اختصاص یافت که براساس شاخص‌های جمعیت و نرخ بیکاری بین شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  جواد اشرفی روز شنبه در شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: این تسهیلات باید با اولویت مناطق محروم و حاشیه نشین و فعالیت‌های خلاق و دانش بنیان هزینه شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به ضرورت جذب تسهیلات اختصاص یافته از محل تبصره ۱۶، اهمیت این موضوع بر کسی پوشیده نیست و مجموعه مدیران استان که مرتبط با بحث هستند، باید تمام تلاش خود را برای جذب آن تا پایان سال مالی بکارگیرند.

اشرفی عنوان کرد: هر دستگاهی که متولی این تسهیلات باشد، متقاضیان واجد شرایط را به بانک‌های عامل معرفی می‌کند و این تسهیلات برای اشتغال و سایر موضوعات مرتبط پرداخت می‌شود.

وی گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ سقف اختصاص این تسهیلات چهار درصد است که از مرکز پیگیر هستیم که سقف پرداختی این تسهیلات به ۲ برابر افزایش یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم گفت: در راستای مولدسازی اموال غیرمنقول دولت و در راستای اجرای قانون مربوطه از سال ۱۳۹۹ تاکنون تعداد ۶۵ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در استان شناسایی شده است.

مرتضی ذاکریان افزود: ۴۶ پرونده پس از تایید کمیته مولدسازی استان برای طرح در کارگروه مولدسازی مرکز و انجام مراحل صدور مجوز فروش به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال شد که همه مجوزها صادر و برای انجام مراحل فروش به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۱۶ ملک مازاد دولتی با مبلغ حدود ۲۸۴ میلیارد ریال به فروش رسیده و هزینه فروش آن هم به استان تزریق شده که این املاک بیشتر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ادارات کل امور اقتصادی و دارایی،  ورزش و جوانان، دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان بوده است.

ذاکریان گفت: همچنین ۳۰ ملک از محل مجوزهای مربوطه باقی مانده که به دلیل بعضی موانع اداری فعلا امکان فروش آنها مقدور نیست.

وی مقاومت مدیران دستگاه‌های اجرایی، مشکلات تغییر کاربری، وجود املاک فاقد سند، عدم ثبت در سامانه، لزوم فروش املاک به صورت یکجا و نقدی و قیمت گذاری بالای املاک توسط کارشناسان دادگستری را از موانع فروش املاک مازاد دولت در خراسان جنوبی ذکر کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی هم گفت: اعتبارات عمرانی استان در سرفصل‌های تملک و دارایی، توازن و نفت از ۷۸۵ میلیارد تومان در سال گذشته به هزار و ۶۹ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۱ افزایش یافت که رشد ۳۶ درصدی دارد.

حمید جهانشاهی افزود: همچنین اعتبارات هزینه‌ای استان نیز در سال مالی ۱۴۰۰، ۴۷۱ میلیارد تومان بود که در سال مالی ۱۴۰۱به ۶۰۸ میلیارد تومان افزایش یافت و رشد ۲۹ درصدی دارد.

وی عنوان کرد: اعتبارات عمرانی خراسان جنوبی در سال مالی۱۴۰۰ با اختصاص اعتبار از سایر ردیف‌ها و با احتساب اعتبارات عمرانی سفر رییس جمهور به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

جهانشاهی اظهار داشت: از مجموع هزار و ۶۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰، بیشترین درصد اعتبارات به شهرستان‌های بیرجند، قاینات و طبس و کمترین درصد اعتبارات به شهرستان‌های سربیشه، بشرویه و سرایان اختصاص یافته است.

گفتنی است توزیع اعتبارات به ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی براساس درصد، واگذاری ساختمان شماره ۲ اداره‌کل استاندارد استان به عنوان ملک مازاد به شورای هماهنگی مواد مخدر برای راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶، طرح و بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایر، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست و نحوه توزیع اعتبارات جزء ۲ بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ از دستورکارهای شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بود که با رای حداکثری اعضا به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha