۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84793035
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش محبوبیت ترامپ پس از جلسات بررسی حمله به کنگره آمریکا

نیویورک – ایرنا - یک نظرسنجی جدید فاکس نیوز نشان داد که پس از برگزاری نخستین جلسه کمیته ۶ ژانویه که در خصوص حمله به ساختمان کنگره تحقیق می کند، میزان محبوبیت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا کاهش یافته است.

این نظرسنجی بین روزهای ۱۰ تا ۱۳ ژوئن انجام شده درحالی که نخستین جلسه کمیته ۶ ژانویه در تاریخ ۹ ژوئن برگزار شده است،

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۵ درصد از رای دهندگان آمریکایی نظر منفی نسبت به ترامپ دارند، در حالی که نظر ۴۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نسبت به رئیس جمهوری سابق آمریکا مثبت است.

این نظرسنجی همچنین  به داده‌های نظرسنجی‌های قبلی در مورد میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اشاره کرده است.

در ماه فوریه، ۵۴ درصد از آمریکایی ها نظر نامطلوب نسبت به ترامپ داشته و نظر ۴۵ درصد از آنها مثبت بود. در ماه دسامبر ۲۰۲۱،  میزان محبوبیت ترامپ نیز به همین اندازه بود.

بر اساس این نظرسنجی، آخرین باری که ترامپ  ۴۴ درصد نظر مثبت نسبت به خود را بدست آورد در اواخر اکتبر ۲۰۲۰ بود. در  نظرسنجی سال ۲۰۲۰، ۵۵ درصد از شرکت کنندگان نظر منفی نسبت به او داشتند.

در ژوئن ۲۰۱۸، ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی فاکس نیوز نسبت به ترامپ نظر مثبت داشتند در حالی که ۵۳ درصد نظرشان نسبت به ترامپ منفی بود.

لیز چنی معاون رئیس کمیته تحقیق و بررسی شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در آمریکا در دومین نشست این کمیته اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا می دانست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ شکست خورده است اما به "دروغ بزرگ" خود ادامه داد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز دوشنبه در بیانیه ای ۱۲ صفحه ای شهادت و شواهد ارائه شده در کمیته تحقیق و بررسی حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان  کنگره را رد کرد و گفت دموکرات‌ها به دنبال انحراف اذهان  از مسائل داخلی پیش روی آمریکا هستند.

دستیاران مایک پنس معاون سابق دونالد ترامپ به کمیته تحقیق درباره حمله ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا گفتند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا، معاون خود را تحت فشار قرار داد تا شکست خود را در انتخابات ۲۰۲۰ تغییر دهد.

بر اساس گزارش این کمیته، ترامپ به رغم اینکه مکررا به او گفته شده بود که انجام این کار غیرقانونی است به مایک پنس فشار می آورد و حتی او را تهدید کرد.

ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha