۴ طرح مهارت آموزی تابستانی در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

مهاباد- ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: چهار طرح مهارت آموزی برای پر کردن اوقات فراغت رده های سنی مختلف در تعطیلات تابستان امسال برای اجرا در سطح استان پیش پینی شده است.

محمدسلیم عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این طرح ها و در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پسر، طرح «آچار بدست» در استان طی دوره های مختلف برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین طرح «کدبانو» برای دانش آموزان دختر در رشته های مختلف در آموزشگاه های استان برپا و گواهی های معتبر به متقاضیان ارائه خواهد شد. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: طرح مهارت آموزی «کهاد» ویژه دانشجویان نیز در این مدت با هدف کمک به اشتغالزایی و کارآفرینی این قشر اجرا می‌شود که علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به مراکز فنی و حرفه ای سراسر استان مراجعه کنند.

عباسی بیان کرد: برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز که برای آنها بازار کاری وجود ندارد، دوره های طرح «نخلستان» برگزار می شود که در قالب این طرح، مهارت‌های فناوری اطلاعات (IT) به آنها آموزش داده می شود که در سطح کشور فرصت شغلی قابل توجهی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه طی ۷۵ روز سال جاری بیش از هزار و ۲۷۰ دوره آموزشی در سطح استان برگزار شده است، گفت: این آموزش ها با همکاری ۱۶۳ مربی دولتی و ۴۰۲ مربی بخش خصوصی ارایه شده است.

به گزارش ایرنا، سالانه میلیون ها نفر ساعت آموزش مهارتی در بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد آذربایجان غربی ارائه می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha