۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84793373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار و ۵۰۰ زنجانی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را دریافت کردند

زنجان – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تاکنون بانک‌های عامل استان برای بیش از هشت هزار و ۵۰۰ متقاضی واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

 مسعود بیات ‌منش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان زنجان به لحاظ پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سطح کشور عملکرد خوبی داریم.
وی یادآوری کرد: در قانون جهش مسکن، ساخت چهار میلیون مسکن به مدت چهار سال در کشور تعیین و ابلاغ شده که سهم استان زنجان برای ساخت مسکن از محل طرح جهش احداث مسکن بیش از ۷۰ هزار واحد در این مدت تعیین شده است.
به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان، ۲۰ هزار واحد از این تعداد، سهم بخش روستایی است که سالانه پنج هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان احداث خواهد شد.
وی اظهار داشت: ۱۲ هزار واحد مسکونی هم برای بخش خود مالکی و بخش فرسوده در ۲۱ شهر اختصاص داده شده که سالانه سه هزار واحد ساخته می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:  علاوه بر این ۳۸ هزار واحد باقی مانده نیز سهم راه و شهرسازی است که باید زمین تامین شود.
به گفته بیات منش، تاکنون برای ۱۷ هزار واحد مسکونی زمین تامین و از فونداسیون و تا مرحله نازک کاری اقدام شده و از مردادماه امسال این واحدها تحویل متقاضیان داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: این طرح در استان به خوبی پیشرفت دارد و زنجان توانمندی خود را به وزارت راه و شهرسازی نشان داد که توانست سهم ساخت مسکن را از ۵۰ هزار واحد مسکونی به ۷۱ هزار واحد برساند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: خوشبختانه زمین ۱۱ هزار واحد مسکونی را در شهر زنجان آماده کرده ایم که قرارداد ساخت آن تا اواخر شهریورماه یا آذرماه نهایی و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.
بیات منش اظهارداشت: بخش خصوصی استان زنجان در پنج سال اخیر استان به طور میانگین سالانه چهار هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی احداث کرده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در بخش پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داریم و در پرداخت تسهیلات طبق برنامه جلو می ‌رویم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: استان تهران با ۱۷ میلیون جمعیت تاکنون برای ۹ هزار واحد مسکونی تسهیلات پرداخت کرده ولی در این استان برای بیش از هشت هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات پرداخت شده است.
بیات منش تاکید کرد: در پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید پیوست فرهنگی و اجتماعی مورد تاکید قرار گیرد بر همین اساس در داخل مجتمع‌ها فضای اداری و فرهنگی اعم از مسجد و مهد کودک لحاظ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha