استاندار مرکزی: فرمایشات رهبری در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در راس امور قرار گیرد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در راس امور قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در اراک، افزود: دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر در هر دستگاه باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در خصوص اوقات فراغت به خوبی مطالعه کنند و توجه به این مهم جزو شاخص‌های ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: انتظار است در بحث برنامه‌های اوقات فراغت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها بسته به توان خود به صورت گسترده عمل کنند و تلاش جدی داشته باشند.

استاندار مرکزی ادامه داد: کمیته تحول برنامه‌های اوقات فراغت جزو تاکیدات است و به بهترین کلیپ تبلیغی این برنامه‌ها جایزه‌ای اعطا می‌شود.

مخلص الائمه اظهار داشت: در پایان فصل تابستان، تمام دستگاه‌های اجرایی در بحث اوقات فراغت از ضعیف تا عالی ارزیابی می‌شوند و گزارش عمومی در این خصوص ارایه می‌شود.

وی گفت: ۲ تابستان گذشته اوقات فراغت تعطیل بوده و کرونا یک حصر خانگی ایجاد کرده بود و نیاز است نوآوری در اجرای برنامه‌ها بویژه برای جبران ۲ سال گذشته مد نظر قرار گیرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: توجه به بحث مناطق محروم و شهرهایی که فاقد حداقل امکانات فراغتی هستند، امری ضروری است.

مخلص الائمه گفت: توجه به سلامت جسمی، روحی و معنوی شرکت کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در برگزاری اردوها توجه به ایمنی وسایل نقلیه امری ضروری است و نباید کار با ریسک صورت گیرد.

استاندار مرکزی افزود: توجه به حجاب و عفاف در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: مدیران کل مکلف هستند در نشست‌ها حضور یابند و در مواقع ضروری با هماهنگی معاونین یا نیروهای دیگر حضور یابند.

« محمدرضا جعفری» افزود: تاخیر در حضور برخی افراد در نشست‌ها قابل قبول نیست و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: نگاه به اوقات فراغت باید ویژه باشد و کمیته تحولی در راستای این برنامه‌ها ایجاد شود.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی هم در این نشست گفت:  برنامه‌ریزی صحیح نسبت به اوقات فراغت امری ضروری است.

« عابد حقدادی» افزود: برنامه‌های اوقات فراغت باید شادی آفرین، سرگرم کننده و لذت بخش و مطابق با فرهنگ جامعه باشد و حضور حداکثری جوانان مد نظر باشد.

وی بیان کرد: در راستای هماهنگی برنامه‌های اوقات فراغت استان، نشستی در ۲۱ خردادماه با حضور کارشناسان عضو ستاد ساماندهی و معاونان دستگاه‌های مختلف برگزار و موضوعات جمع بندی شده و از تجربیات سال‌های گذشته نیز بهره‌گیری شده که امید است در ستاد مصوب شود.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی ادامه داد: رویکرد اصلی اوقات فراغت کیفی‌سازی برنامه‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت است.

حقدادی عنوان کرد: با توجه به محدودیت‌های جامعه پس از شیوع کرونا و بهتر شدن شرایط در سال جاری، افزایش نشاط و شادی در برنامه‌ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های صنعتی توسط دانشگاه‌ها و آموزش و پروش به منظور بازدید و آشنایی نسل نوجوان با ستادهای صنعتی استان در راستای تقویت هویت ملی پیشنهاد می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: این استان ظرفیت اردویی خوبی به لحاظ طبیعی، گردشگری، مذهبی و صنعتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حقدادی عنوان کرد: دستگاه‌های عضو در راستای حمایت از اقشار ضعیف، افراد معرفی شده از سوی مراکز حمایتی را با تخفیف ویژه و یا در صورت امکان رایگان در برنامه‌های فراغتی پذیرش کنند.

وی گفت: ۵۰ مسجد استان با رویکرد نگاه به مناطق محروم، به تجهیزات ورزشی مجهز شده و انتظار است دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی امکانات و پتانسیل‌های ورزشی خود را برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه اعلام کنند تا به صورت نیم بها و یا رایگان در اختیار این قشر قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: برنامه‌های درسی، تقویتی و کنکوری جزو برنامه‌های اوقات فراغت نیست و دستگاه‌ها در این راستا برنامه‌ای اعلام نکنند.

در نشست ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در خصوص اجرای برنامه‌های مختلف اوقاغت فراغت بحث و تبادل نظر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha