۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 84793561
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایلامیان به پویش ملی صحن حرم ، مدرسه ام بپیوندند

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۶
کد خبر: 84793561
ایلامیان به پویش ملی صحن حرم ، مدرسه ام بپیوندند

ایلام - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام از مردم استان خواست با تقبل حداقل هزینه یک آجر به مبلغ پنج هزار تومان به پویش ملی صحن حرم، مدرسه ام بپیوندند.

جلال حمره روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این پویش همزمان با دهه کرامت از سوی سازمان مرکزی فراخوان داده شده است، افزود: جامعه هدف اصلی این پویش را مردم بویژه فرهنگیان و دانش آموزان و بهره‌گیری از رویکرد تربیت اسلامی در ترغیب آنها به انجام کارهای خیر و نیکوکارانه تشکیل می دهد.

وی بیان کرد: مدرسه و امر تعلیم و تربیت در نزد پروردگار و آحاد جامعه جایگاه رفیعی قرار دارد که در آموزه‌های دینی و کلام اهل بیت (ع) به آن اهمیت فراوانی داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام با اشاره به اینکه پویش صحن حرم، مدرسه ام پنجمین پویشی است که در راستای طرح تحولی آجر به آجر و نزدیک به 2 سال است که در حال اجراست و در مراحل قبلی مبالغ آن برای احداث مدارس همان استان هزینه می شد، یادآور شد: در این پویش مبالغ جمع آوری شده از این طریق، به نیت امام هشتم امام رضا (ع)، صرف ساخت هشت مدرسه برای دانش آموزان استثنایی در استان‌های مختلف کشور می شود.

حمره با ذکر اینکه نهادینه کردن فرهنگ مدرسه‌سازی و توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان اهداف اصلی طرح آجر به آجر محسوب می‌شود، گفت: در اجرای این طرح تحولی، برنامه‌ریزی براساس گسترش مشارکت‌های خُرد مردمی حتی به اندازه یک آجر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام ادامه داد: درصد بالایی از فضاهای آموزشی استان ایلام نیز فرسوده است که به تخریب و بازسازی نیاز دارد.

حمره تاکید کرد: نیک اندیشان و خیران مدرسه ساز می‌توانند با مراجعه به کانال مهر مدرسه در شبکه اجتماعی شاد و یا از طریق وب سایت ajorBajor.ir در این پویش خیرخواهانه شرکت کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون پویش‌های مهر را با محرم آغاز کنیم، من مادرم، بچه های ایران فرزندمن، آجرهای مهربانی" و " به رنگ مدرسه در راستای طرح آجر به آجر اجرا شده است و اکنون هم پنجمین پویش بنام صحن حرم ، مدرسه ام در سراسر کشور و استان ایلام آغاز شده است.

استان ایلام نزدیک به ۱۰۰ هزار دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha