۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۷:۵۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84793619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توزیع نفت‌گاز در خراسان جنوبی ۹ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: میزان توزیع و پخش نفت‌گاز در خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است. 

قربانعلی مردانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین رشد توزیع نفت‌گاز در کشور پنج و در استان ۹ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه کمبود سوخت در جایگاه‌ها مورد تایید نیست افزود: ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی امسال در وضعیت بسیار مناسبت‌تری نسبت به سال‌های قبل قرار دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به مشکل صف‌های ایجاد شده در برخی از جایگاه‌های استان برای دریافت نفت‌گاز گفت: تعدادی از جایگاه‌های استان، به منظور مدیریت شرایط خاص، دارای کارت سوخت اضطراری نفت‌گاز هستند این کارت‌ها دارای محدودیت‌هایی همچون سهمیه روزانه و سهمیه عرضه شده برای هر وسیله حمل و نقل است.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت این کارت‌ها، ارتباط نداشتن سوخت تحویلی به سهمیه هر وسیله نقلیه از مهم‌ترین ویژگی این کارت‌ها است. 

مردانی گفت: به عبارت دیگر این کارت باید توسط خودروهایی استفاده شود که امکان سوخت‌گیری از کارت سوخت شخصی خود را ندارند. 

وی یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت نفت‌گاز در بازارهای جهانی، برخی سودجویان اقدام به سوء استفاده از این ویژگی کرده‌اند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: بنابراین در چند روز اخیر صرفاً در جایگاه‌هایی که دارای کارت اضطراری هستند، صف‌های طولانی تشکیل شده است. 

وی ادامه داد: اگرچه نمی‌توان گفت که تمامی خودروهای متقاضی در صف، با نیت سوء استفاده اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند اما به دلیل محدودیت سقف برداشت از کارت اضطراری باعث شده که متقاضیان واقعی این کارت‌ها نیز با مشکل مواجه شوند.

مردانی با اشاره به وضعیت قاچاق سوخت در خراسان جنوبی گفت: داشتن مرز مشترک با کشور افغانستان، افزایش قیمت نفت‌گاز در بازارهای جهانی و اختلاف فاحش بین سوخت یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای با قیمت جهانی، باعث شده است که قاچاق این فرآورده با افزایش روبه‌رو شود، گزارشات کشفیات نیروهای انتظامی و رشد بیش از ۴۰۰ برابری آن، موید این موضوع است.

وی پایش مداوم وضعیت سوخت‌گیری در جایگاه‌های استان، تشکیل پرونده‌های تخلفات و ارسال آن به مراجع ذیصلاح و تدوین را از مهم‌ترین اقدامات در راستای پیشگیری از قاچاق سوخت ذکر کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین طرح‌هایی به صورت خاص در این خصوص تدوین شده که در اسرع وقت با هماهنگی مراجع ذیصلاح استانی اجرا خواهند شد و امید است این مساله در کوتاه‌ترین زمان رفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha