۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84793666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه مصرف آب در آذربایجان غربی بیش از ۱.۵ برابر استاندارد است

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: سرانه مصرف آب در شهرها و روستاهای این استان بالای ۲۰۰ لیتر در شبانه روز است که بیش از ۱.۵ برابر استاندارد تعیین شده، برآورد می شود.

لطیف خوش سیرت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استاندارد تعیین شده برای مصرف آب هر خانوار در طول شبانه روز، ۱۳۰ لیتر بوده که البته تا رسیدن به این رقم، با توجه به وضعیت استفاده مشترکان فاصله زیادی داریم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در روستاهای آذربایجان غربی بیشتر از شهرها آب مصرف می شود به طوری که متوسط مصرف روزانه در روستاها بیش از ۲۱۰ لیتر و در شهرها افزون بر ۲۰۰ لیتر برآورد می شود.

وی اظهار کرد: تنها با ۲۰ درصد کاهش مصرف در فصل گرم سال، بهترین کمک را برای ارائه خدمات مستمر در حوزه آب می توان انجام داد که امیدواریم مردم آذربایجان غربی در این خصوص، همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر در ۴۸ شهر و بیش از ۲ هزار روستای استان خدمات آبرسانی انجام می شود.

خوش سیرت تاکید کرد: عبور از پیک مصرف با هماهنگی های شرکت های آب و فاضلاب و برق میسر است تا مردم دسترسی راحت تری به آب و برق داشته باشند.

وی گفت: تابستان ۱۴۰۱ تحت الشعاع ناشی از کمبود بارش و نزولات آسمانی خواهد بود بنابراین استفاده از تمام ظرفیت های ادارات تابعه جهت عبور مناسب از تابستان بیش از پیش احساس می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از تدارک و آماده باش ۸۰ دستگاه تانکر سیار برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم در مواقع لزوم خبر داد.

به گزارش ایرنا، فصل گرم سال از دو هفته گذشته در آذربایجان غربی آغاز شده و به موازات آن، مصرف آب و برق نیز افزایش یافته است.

در برخی اوقات روز، گزارش هایی از شهروندان دریافت می شود و آنان از کاهش افت یا حتی قطعی آب شرب مصرفی گلایه دارند که مربوط به افزایش مصرف در بسیاری از مشترکان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha