۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۵۷
کد خبر: 84793795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه به دنبال محکومیت اسرائیل در شورای امنیت سازمان ملل
خسارت وارد شده به فرودگاه بین المللی دمشق پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه،۲۲ خرداد ۱۴۰۱

تهران- ایرنا- مقام های صهیونیستی اعتراف کردند که روسیه پیش نویس قطعنامه محکومیت حمله آنها به سوریه در شورای امنیت سازمان ملل را در دست تهیه دارد.

به گزارش ایرنا، روزنامه تایمز اسرائیل امروز (یکشنبه) با انتشار این خبر به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق اشاره داشت که چندین روز باند فرودگاه را از دسترس خارج کرده بود.

این روزنامه به نقل از شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد که پیش نویس قطعنامه می‌گوید که این حمله علیه قوانین بین المللی بوده، ثبات منطقه‌ای را تضعیف و حاکمیت سوریه و دیگر کشورها را نقض کرده است.

رژیم صهیونیستی بارها برای انجام حمله های هوایی علیه سوریه و همچنین در موارد دیگر حریم هوایی کشور همسایه، لبنان را نیز نقض کرده و بیروت هم چندین مرتبه در این مورد به سازمان ملل شکایت برده است.

بر اساس این گزارش، پیش نویس تهیه شده توسط روسیه عامل حمله به فرودگاه دمشق را اسرائیل می‌داند و طبق آن تل آویو باید پاسخگو باشد.

در متن پیشنهادی آمده است که خسارت به فرودگاه یک ضربه بزرگ به کمک‌های بشردوستانه برای سوریه بوده است.

هفته گذشته وزارت خارجه روسیه الکساندر بن زوی سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو را برای توضیح در مورد حمله تل آویو به خاک سوریه فراخواند.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه به بن زوی گفت که مسکو از توجیهات ارائه شده از سوی اسرائیل تاکنون راضی نبوده و منتظر توضیحات تکمیلی "در چارچوب مکانیسم موجود بین روسیه و اسرائیل برای جلوگیری از حوادث خطرناک در سوریه" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha