مهارت‌آموزی مسیر رشد اقتصادی را هموارتر می‌کند

زنجان-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به اهمیت مهارت آموزی گفت: کسب مهارتهای فنی و حرفه ای، مسیر دستیابی به رشد اقتصادی را هموارتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا انصاری، روز یکشنبه در جلسه شورای مهارت استان که با حضور دکتر شاه‌پسند معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در استانداری زنجان، برگزار شد، با تاکید بر گسترش فرهنگ مهارت آموزی افزود: امیدواریم فرهنگ مهارت آموزی ما را در رسیدن به نرخ رشد اقتصادی تعیین شده یاری کند.

وی تصریح کرد: تامین نیروی ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بازار کار، تثبیت اشتغال شاغلین بنگاه های اقتصادی را هم مهیا می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، با اشاره به نقش مهم طرح های مهارت آموزی اجرا شده در استان گفت:  اعطای نمایندگی آموزشگاه‌های مهارت آموزی در بخش های مختلف، در ترویج فرهنگ کسب مهارت های فنی و حرفه ای موثر بوده است.

  انصاری با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای، دستورالعمل‌ طرح های خوبی در زمینه  کسب مهارت در محیط واقعی کار تدوین کرده است اظهارداشت: طرح کهاد و نخلستان از اقدامات بسیار خوب سازمان آموزش فنی و حرفه ای در خصوص مهارت آموزی در حوزه دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه کهاد از جمله طرح هایی است که با هدف آشنایی دانشجویان با مهارت های متناسب با نیاز بازار کار و رشته تحصیلی آنها اجرا می شود، گفت: این طرح با توجه به سیاست توسعه توانایی های مهارتی دانشجویان دانشگاهی و اجرای دوره های مهارت آموزی برای جامعه هدف دانشجویان اجرا می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، جذب آزمون‌گران در بحث سنجش صلاحیت حرفه‌ای را از دیگر اقدامات مهم در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی عنوان کرد و اظهار داشت: متقاضیان و مربیان دارای تخصص در رشته های مختلف هم می توانند با ثبت نام در این طرح، در ارائه آموزش های مهارتی نقش بسیار خوبی را داشته باشند.

انصاری با بیان اینکه می توانیم از خدمات آنها نهایت استفاده را داشته باشیم گفت:  آنها  هم می توانند یکی از شرکای اصلی ما برای ارتقاء مهارت شاغلان بنگاه‌های اقتصادی بر مبنای  قانون و دستورالعمل های مرتبط باشند.

تلاش می‌کنیم جایگاه استان را به عنوان مهد مهارت و اشتغال، در کشور تثبیت کنیم

 وی در ادامه به حضور ملیله کاران در مسابقات آزاد کشوری ملیله به میزبانی زنجان اشاره کرد و افزود: این رقابت ها برای اولین بار در کشور و در استان زنجان با هدف زنده نگه داشتن صنعت ملیله و استفاده از متدهای جدید، تبادل دانش و اطلاعات بین استانها برگزار شد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، با بیان اینکه برگزاری چنین مسابقاتی را در همه رشته ها خواهیم داشت تصریح کرد: تلاش ما این است که هم در رقابت هایی که برگزار می شود حضور داشته باشیم و هم در حد توان استان،  این رقابت ها را میزبانی کنیم.

انصاری اظهار امیدواری کرد همه علاقه مندان و نخبه ها در این حوزه، در بیستمین مسابقات مهارت که ثبت نام آن تا هفتم تیر ادامه دارد، شرکت کنند.

 وی تاکید کرد: سعی می کنم در همه رشته ها در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی حضور داشته باشیم تا با ایفای نقش موثر، جایگاه استان را به عنوان مهد  مهارت و اشتغال، در کشور تثبیت کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان در پایان به سهم استان در خصوص مهارت آموزی ۵۰۰ هزار نفری جامعه هدف کمیته امداد در سطح کشور اشاره کرد و گفت: سهمیه استانی در این طرح متناسب با جمعیت است و پیش بینی من برای استان زنجان، حدود 2 هزار نفر تعهد سال ۱۴۰۱ است.

 انصاری با اشاره به اینکه تفاهم نامه این طرح با کمیته امداد امام (ره) و   همه امور مربوطه در استان نیز انجام شده است، اظهارداشت: مرکزی آموزش فنی و حرفه ای که  در غرب زنجان در حال راه اندازی است، به عنوان مرکز تخصصی آموزش آنها خواهد بود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha