استاندار کرمان: جذب نشدن اسناد خزانه ضعف جدی برای مدیران است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به اینکه کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در جذب اسناد خزانه در ارزیابی ها لحاظ و به مدیران بالادستی در وزارتخانه‌هایشان نیز گزارش می‌شود گفت: جذب نشدن اسناد خزانه ضعف جدی برای مدیران دستگاه های اجرایی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی فداکار روز دوشنبه در سومین نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کرمان طی سال جاری افزود: مدیران استانی باید همه تلاش خود را برای جذب اعتبارات اختصاص یافته به کار گیرند.

وی اظهارداشت: مدیران اجازه ندهند اعتبارات اختصاص یافته به استان برگشت داده شود.

استاندار کرمان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی که تاکنون موفق به جذب اعتبار نشده اند هر چه سریعتر در این راستا اقدام کنند.

فداکار افزود: جذب اسناد خزانه روشی برای تامین منابع مالی و جذب اعتبار برای استان به شمار می رود و کوتاهی کردن در این زمینه قابل قبول نیست.

وی به تامین مالی طرح های انتقال آب استان کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: به طور مثال شرکت آب منطقه‌ای برای خط انتقال آب آشامیدنی از خلیج فارس که از رفسنجان به کرمان می‌آید، می‌تواند از ظرفیت اسناد خزانه استفاده و این مهم را پیگیری کند.

فداکار افزود: دلایل جذب نشدن اسناد خزانه توسط دستگاه‌های اجرایی استان کرمان باید مشخص شود و دستگاه‌هایی که هنوز اسناد خزانه را جذب نکرده اند باید گزارش دلایل آن را ارائه کنند.

استاندار کرمان درباره ارتباط با نرخ رشد اقتصادی و تاثیر آن بر رفاه جوامع نیز گفت: بخشی از چهار درصد از رشد اقتصادی این استان در خدمت رفاه اهالی این خطه نبوده و باید علت این موضوع موشکافی شود.

به گزارش ایرنا برخی دستگاه های اجرایی در زمینه فرآیند جذب اعتبارات اسناد خزانه توضیح دادند و از آنان خواسته شد که همه ظرفیت های قانونی از جمله ترک تشریفات ( پس از دو نوبت مناقصه) برای جذب اعتبار به کار گرفته شود.

جعفری رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این نشست با وضعیت بودجه در سطح کشوری، منابع و جزییات آن، همچنین شاخصه های تدوین بودجه امسال استان را توضیح داد و نحوه توزیع آن در دو بخش جاری و عمرانی(تملک سرمایه ای) به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha