از باز شدن پای مشکلات صدرا به شیراز تا ایجاد گرمخانه در محلات محروم

شیراز-ایرنا- اشاره به مشکلات عدیده شهر جدید صدرا در فاصله کمتر از ۱۵ کیلومتری غرب شیراز و رفع آن با پیوستن این شهر جدید به کلانشهر تا الزام شهرداری به ایجاد گرمخانه در محلات محروم، از جمله مطالب مهم جلسه شورای اسلامی شیراز بود.

به گزارش ایرنا،محمد رضا هاجری،عضو شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه در شصت و پنجمین جلسه صحن علنی این شورا گفت: با توجه به خدمات مدیریت شهری شیراز به شهر جدید صدرا و تبدیل صدرا به خوابگاه شاغلین شیراز و وجود مجموعه‌هایی بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، بیمارستان جهانی پیوند اعضا و بیمارستان بزرگ سوانح سوختگی که جملگی به نام شیراز است و مطالبه و استقبال ساکنین صدرا،باید مسئولان، پیگیری و کمک کنند تا این شهر جدید بعنوان منطقه ویژه شهرداری لحاظ و به تمامی مشکلات و حرف و حدیث ها پایان داده شود.

وی تاکید کرد که نیازسنجی های این درخواست را همراه نظرخواهی از ساکنین، می توان راستی آزمایی و تثبیت کرد.

از باز شدن پای مشکلات صدرا به شیراز تا ایجاد گرمخانه در محلات محروم

هاجری در ادامه افزود: با توجه به گسترش بنگاه های مشاور املاک که از حالت طبیعی خارج و دلّالی را رونق داده و همچنین با توجه به بالا و پایین آوردن قیمت های زمین و مسکن، گرانی‌های نجومی ملک ، لازم است دستگاه های نظارتی، گسترش بنگاه های مشاور املاک را به سطح طبیعی و ضروری بازگردانند.

وی اظهار داشت: ضرورت و نیازکشور، تمرکز روی تولید و نه دلّالی است، براساس بررسی که انجام شده از فلکه قصرالدشت تا فلکه معلم شیراز ، بیش از ۴۰ بنگاه معاملاتی و مشاور املاک فعالیت می کنند، این رویه عادی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: تعدیل، کنترل و نظارت بر فعالیت این صنف می تواند در ایجاد تعادل، عقلانیت و عدالت در تعیین قیمت های زمین و ملک اثر گذار باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: با توجه به فشارهای اقتصادی به مردم که همه مسئولان در تلاش هستند آن را کاهش و روند را به حالت طبیعی بازگردانند از اعضای شورا و شهرداری درخواست دارم بخشودگی ۳۵ درصدی عوارض ساختمانی در شیراز تا پایان سال تمدید تا گره ای از مشکلات مردم باز شود.

هاجری در ادامه با بیان اینکه اگر سه مجموعه نظامی، مرکز پیاده، هوابرد و ارتش سوم سابق به خارج از شهر شیراز انتقال یابند، سرانه فضای سبز عمومی شهر دو برابر خواهد شد،گفت: این انتقال بزرگ، عزم ملی و همت محلی می طلبد که آن را مشاهده نمی کنیم، مگر آنکه مطالبه گسترده مردمی در فضای همدلانه، همگرایانه، رگ و احساس عزم ملی و همت محلی را بجنباند، تا شاید بتوان کاری در این حوزه انجام داد.

ایجاد گرمخانه در مناطق محروم شیراز

طرح کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز، درخصوص الزام شهرداری به ایجاد و احداث گرمخانه در محلات محروم و هدف، در شصت و پنجمین جلسه علنی این شورا با حضور ۱۳ نفر اعضای شورا بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف است درجهت پیگیری امور محرومیت زدایی حداقل سه مکان مناسب را طبق نظر اداره آسیب های اجتماعی شهرداری و کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی ومعاونت خدمات شهری در اختیار اداره مذکور قرار داده و در همین راستا اداره آسیب های اجتماعی نیز فضاهای ورزشی شیراز را که درحال استفاده به عنوان گرمخانه است را تخلیه وتحویل سازمان فرهنگی کند.

طبق این مصوبه مقرر شد یک گرمخانه مجزا برای در راه ماندگان تهیه وتجهیز شود تا این افراد جهت استفاده از این فضا مجبور به استراحت در کنار افراد معتاد و کارتن خواب و زباله گرد نباشند.

مصوبه تدوین لایحه تحقق شعار سال در شیراز

در ادامه نشست طرح کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، درخصوص ارائه برنامه شهرداری در خصوص تحقق و چشم انداز اجرایی شدن شعار و نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرینی، به عنوان حلقه مفقوده اقتصاد کشور به تصویب رسید.

براین اساس شهرداری شیراز مکلف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و توجه به آیین نامه اجرایی قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات " شرکتها و موسسات دانش بنیان در مناقصات قراردادهای پژوهشی، فناوری و تجاری سازی و عرصه کالاهای دانش بنیان ساخت داخل دستگاه های اجرایی حائز اولویت است "موضوع را بررسی و طی لایحه‌ای به شورا ارائه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha