۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84794254
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام نظامی یمن: سلاح‌های بازدارنده راهبردی در اختیار داریم

تهران- ایرنا- رئیس ستاد مشترک یمن یکشنبه شب گفت که نیروهای نظامی این کشور سلاح‌های بازدارنده راهبردی در اختیار دارند.

به گزارش ایرنا از المسیره، «محمد الغماری» گفت: سلاح های بازدارنده راهبردی در اختیار داریم که همه را غافلگیر خواهد کرد و این مساله به ما امکان خواهد داد که حقوق خود را به صورت کامل و بدون کاستی پس بگیریم.

رئیس ستاد مشترک یمن افزود: دشمن باید بداند که نیروهای مسلح ما امروز به لطف خدا قدرتمندتر و مجهزتر شدند.

وی همچنین گفت: کشورهای متجاوز همچنان به طور گزینشی با شرایط آتش بس برخورد و آن را نقض می‌کنند که تهدیدی واقعی برای آتش بس است.

الغماری افزود: طرف‌های ائتلاف متجاوز باید برخورد مثبتی با طرح بازگشایی مسیرهای تعز داشته باشد تا ثابت کند که نسبت به کاهش مشکلات ساکنان استان حساس است.

وی اضافه کرد: ابتکار عمل ملی درباره بازگشایی سه مسیر در تعز، در مرحله نخست یک راهکار مهم است و ثابت می‌کند که گام‌های واقعی و جدی برداشته‌ایم.

پیش تر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن در سخنانی گفته بود که سامانه‌های ضد موشکی ائتلاف سعودی نمی‌توانند موشک‌های بالستیک و پهپادهای یمنی را رهگیری کنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha