۳۰ خرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84794960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد انبار نگهداری کالای قاچاق در خراسان جنوبی ضروری است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همراهی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور برای ایجاد انبار نگهداری کالای قاچاق در شهرستان‌های استان ضروری است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمدرضا طالبی در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی که با حضور "صاحب حجتی" قائم مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی برگزار شد، افزود: انتظار داریم این سازمان کمک‌هایی را برای ساخت سوله و انبار نگهداری کالاهای قاچاق کشف شده در برخی شهرستان‌های استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکز باید خراسان جنوبی را در این زمینه ویژه ببیند تصریح کرد: اداره اموال تملیکی استان باید بتواند حداقل در ۲ شهرستان، سوله‌ای را برای نگهداری کالاهای قاچاق اجاره کند که مساعدت و همراهی استان را به همراه خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: چنانچه امکانات زیرساختی برای نگهداری کالاهای قاچاق در شهرستان‌ها فراهم شود، میزان کشفیات هم ۲ برابر خواهد شد.

وی با اشاره به در پیش بودن دوازدهم تیر سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری به رئیس جمهور وقت درخصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص دغدغه‌های فراوانی داشته و دارند و این را در جلسات و سخنرانی‌های متعدد معظم‌له می‌بینیم که ایشان به خاطر پشتیبانی از حوزه اشتغالزایی، تجارت و اقتصاد، تاکید فراوانی بر مبارزه با قاچاق کالای سازمان‌یافته دارند.

طالبی یادآور شد: مقام معظم رهبری حتی در مواردی تاکید کردند در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اصل بر مبارزه با قاچاق‌‎های سازمان‌یافته است.

وی گفت: این طور نیست که برای مثال فردی یک قلم کالا را به‌صورت کولبری وارد کشور کند و ما او را دستگیر کنیم بلکه هدف، مبارزه با باندهای سازمان‌یافته‌ای است که در این خصوص کار می‌کنند و به اقتصاد کشور صدمات و ضررهای کلانی وارد می‌سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای دوازدهم تیر ماه، برنامه‌های متعدد فرهنگی، تبلیغی و نظارتی را مدنظر داشته باشند.

وی افزود: با نهادینه شدن این مناسبت (سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز)، قطعا همه دستگاه‌های متولی، امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را جدی می‌گیرند و بیشتر به این موضوع اهتمام خواهند داشت.

طالبی گفت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، پیشنهادهایی برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های این مناسبت آماده کرده و همه متولیان در هفته منتهی به دوازدهم تیرماه برنامه‌های متنوع و کاملی را به‌ویژه در زمینه اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگسازی در حوزه مبارزه با قاچاق داشته باشند و گزارشات اقدامات خود را در نشست بعدی کمیسیون ارایه کنند.

وی از برپایی نمایشگاه کالاهای قاچاق در بیرجند به مناسبت دوازدهم تیرماه خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی پیشنهادات خود را برای برگزاری هرچه موثرتر این نمایشگاه به جلسه بعدی کمیسیون ارایه دهند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی و آگاهی‌بخشی به مردم درخصوص مضرات کالاهای قاچاق افزود: مردم چنانچه در مورد مضرات کالاهای قاچاق اطلاع کافی داشته باشند، با مشاهده این نوع کالاها در بازار، خرید و استفاده نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه لازم است معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کند.

همزمان با سفر قائم مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به بیرجند، "مهدی اسماعیل‌پور" به عنوان رئیس اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات "محمدحسین شیخ‌زاده" مدیر سابق این مجموعه تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha