یک کشته و هشت مجروح، قربانیان جدید تیراندازی در نیویورک

نیویورک - ایرنا- در تداوم خشونت‌های مسلحانه مرگبار در آمریکا، پلیس شهر نیویورک اعلام کرد در تیراندازی بامداد دوشنبه به وقت محلی در تجمعی در محله هارلم این شهر یک نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، پلیس توضیح داد که افسران پلیس امداد دوشنبه به وقت محلی گزارش تیراندازی در خیابان را دریافت کردند و پس از رسیدن به صحنه متوجه گلوله خوردن ۵ نفر شدند.
این افراد برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

پلیس اعلام کرد همچنین ۴ نفر دیگر که در این تیراندازی مجروح شده بودند خود به بیمارستان ها مراجعه کردند تا تحت درمان قرار گیرند.

به گفته پلیس، یک مرد ۲۱ ساله در بیمارستان فوت کرد و در مجموع مجروحان این تیراندازی شامل ۶ مرد و ۲ زن هستند.

کمیسر پلیس کیچانت سیول  در نشستی خبری با بیان اینکه این آخر هفته روز پدر بود و مردم باید از بودن با خانواده خود لذت می بردند، افزود:  تحقیقات در مورد این تیراندازی ادامه دارد و پلیس هنوز نمی‌داند چه عاملی منجر به شلیک اسلحه شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام آرشیو خشونت مسلحانه، از زمان حمله نژادپرستانه در ۱۴ مه در فروشگاه مواد غذایی بوفالو در نیویورک که منجر به کشته شدن ۱۰ سیاه پوست و بازداشت یک نوجوان سفیدپوست ۱۸ ساله شد، حداقل ۶۳ تیراندازی جمعی در سراسر آمریکا رخ داده است. 

این آمار به این معنی است که در هر روز دو مورد تیراندازی دسته جمعی در این کشور به وقوع پیوسته است که شامل تیراندازی در ۲۴ می‌ در مدرسه ابتدایی راب در یووالدی تگزاس می‌شود که در آن ۱۹ دانش آموز و دو معلم کشته شدند. 

بر اساس داده‌های این نهاد، در یک سال گذشته، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا بیش از ۱۹ هزار کشته و بیش از ۳۷ هزار مجروح به جای گذاشته است. 

همچنین در ۵ سال گذشته بیش از ۹۵ هزار نفر در آمریکا جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده و ۱۸۶ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha