نادر شریفی روز سهشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افرود: برای نخستینبار هشتم دیماه ۱۴۰۰ برای توقف ۳۶ ساعته عبور ۱۶ قطار مسافری از روی این پل و نصب سازههای بتنی در زیر آن تعیین شده بود اما بارشها آن را به تعویق انداخت و از آن تاریخ به بعد مسئولان امر از جمله نماینده مردم، فرماندار مراغه و مدیرکل راهداری آذربایجانشرقی همواره اخذ مجوز برای توقف عبور قطارها را پیگیری کردهاند.
وی ادامه داد: حتی با وجود اینکه این پروژه استانی و ملی است، اخیرا با امکانات شهرستان، خاکبرداری به میزان یکهزار و ۷۰۰ سرویس در محل اجرای پروژه انجام شد تا همهچیز برای باکسگذاری مهیا شود.
وی با تاکید بر اینکه پیگیری مسئولان محلی و استانی برای اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه دارد، اضافه کرد: برای توقف۳۶ ساعته عبور قطارها باید شرکتهای مسافری موافقت کنند و طبق اعلام مسئولان راهآهن، این موافقت تاکنون به علت پیک سفرها اخذ نشده است.
رئیس راهداری مراغه اظهار داشت: عرض کم این پل موجب شده تا آن محل به یکی از نقاط حادثهخیز جاده مراغه – هشترود تبدیل شود اما آخرین پیگیریها برای اجرای طرح در پنجم و ششم تیرماه نیز به نتیجه نرسید.
به گفته وی این پل از محل اعتبارات سال گذشته با ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی اجرا میشود و تاخیر در اجرای طرح میتواند به لحاظ تامین اعتبار مورد نیاز برای باکسگذاری مشکلزا باشد.
به گزارش ایرنا فرماندار مراغه طی ۱۹ فروردین امسال با حضور در محل اجرای این طرح، با مدیرکل راهآهن آذربایجان به صورت تلفنی گفتوگو کرد و ضربالاجل بهرهبرداری از این طرح پایان فروردین ماه تعیین شد اما صادر نشدن مجوز برای توقف عبور قطارها و باکسگذاری زیر ریل راهآهن همچنان ادامه دارد.
نظر شما