۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84796084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای صنعتی تشدید کننده آلودگی هوا در زنجان به طور موقت تعطیل می‌شوند

زنجان – ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: بر اساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا تعطیل می‌شوند.

صفی الله کرامتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار و کاهش شاخص کیفیت هوا، جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان زنجان  برگزار شد.
وی تاکید کرد: در جلسه برگزار شده مصوباتی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنظیم شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت:‌ مهدهای کودک و مراکز آموزشی غیردولتی طی این ۲ روز تعطیل می شوند.
کرامتی یادآوری کرد: یکی دیگر از مصوبات جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان زنجان موافقت مدیران با مرخصی والدینی است که کودکان آنها به‌ مهد کودک‌ می روند.
وی ادامه داد: همچنین موافقت با درخواست مرخصی برای همه افرادی که دچار مشکل تنفسی و قلبی به تشخیص واحد مربوط، از دیگر مصوبات این کارگروه است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: هماهنگی برای تعطیلی موقت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه واحدهای صنعتی، کارخانه ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوی استان از دیگر مصوبات محسوب می شود.
کرامتی اظهارداشت: علاوه بر این فعالیت های عمرانی و راهسازی و اقداماتی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود باید در این مدت بیان شده کنترل وکاهش شود.
  به گفته وی، همه فعالیت های ورزشی در چهارشنبه و پنجشنبه در فضای باز ممنوع  بوده و شهرداری های تابعه نیز باید ماسک استاندارد به نیروهای خدماتی و پاکبان ها توزیع کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: در این مدت، همه برنامه ها،همایش ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه های اجرایی  اعم از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.
کرامتی ادامه داد: صدا و سیمای مرکز زنجان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و محیط زیست استان به شهروندان اعلام کنند.
وی تاکید کرد: اورژانس و فوریتهای پزشکی و جمعیت هلال احمر استان زنجان در سطح شهر طی این مدت به حالت آماده باش در می آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha