۳۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۰
کد خبر: 84796343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران نمایشگاه صنعتی-اقتصادی در کراچی دایر می‌کند

تهران- ایرنا - سرکنسول کشورمان در «کراچی» پاکستان روز سه شنبه اعلام کرد که نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با هدف معرفی ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی و تعمیق همکاری‌ها با همسایه شرقی، تا ماه‌های آینده در شهر بندری کراچی برگزار خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «حسن نوریان» طی گفت وگو با ایرنا با اشاره به بازدید اخیر خود از شهرک صنعتی موسوم به SITE که با استقرار ۴٢٠٠ واحد صنعتی یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی پاکستان به شمار می‌رود، اعلام کرد: بهره برداری از ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی در دستور کار دو کشور همسایه است و ایران اهتمام جدی برای توسعه این مناسبات دارد. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قرار است آذرماه امسال نمایشگاه اختصاصی در کراچی برگزار کند که هدف آن معرفی ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی کشورمان به تولیدکنندگان و واردکنندگان پاکستانی خواهد بود. 

نوریان با تاکید بر اهمیت سفر اخیر وزیر امور خارجه پاکستان به ایران، گفت: در این بازدید موضوعاتی مانند تسریع در گشایش بازارچه‌های مرزی، فعال‌سازی نظام تهاتر، تامین انرژی به پاکستان، تسهیل صدور روادید تجاری و سایر موارد مورد بحث قرار گرفت. 

وی افزود: نقش بخش خصوصی در توسعه تجارت ایران و پاکستان اجتناب ناپذیر است و برای این مهم موسسه سرمایه گذاری مشترک ایران و پاکستان برای حمایت از سرمایه گذاری‌های مشترک توسط دو کشور در سالهای قبل تاسیس شده است. 

سرکنسول کشورمان در کراچی از هیات مدیره شهرک صنعتی سایت و همچنین اتاق بازرگانی کراچی برای سفر به ایران از جمله بندرعباس دعوت و از آمادگی جهت امضای توافق نامه خواهرخواندگی میان کراچی و بندرعباس خبر داد. 

پس از نهمین نشست کمیته تجارت ایران و پاکستان که اواسط آبانماه سال گذشته در تهران برگزار شد، ۳ رویداد نمایشگاهی در کمتر از یکسال با همکاری مشترک دو همسایه دوست و برادر در شهرهای کراچی و لاهور برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha