کرملین: کی‌یف هیچ پیشنهاد صلحی ارسال نکرده است

تهران-ایرنا- سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی درباره نتایج نشست رهبران اروپایی با رئیس جمهور اوکراین گفت: هنوز از سوی این کشور پیشنهاد صلحی برای مسکو ارسال نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: اوکراین پس از سفر رهبران آلمان، فرانسه و ایتالیا به کی‌یف، هیچ پیشنهادی برای از سرگیری  به مسکو ارسال نکرده است.

پسکوف در پاسخ به سوالی که درباره ادامه مذاکرات مطرح شده بود، گفت: با وجود بازدید کشورهای مختلف از اوکراین هنوز هیچ پیشنهادی از سوی کی‌یف دریافت نکردیم.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا و کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی، هفته گذشته به اوکراین سفر کردند تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور درباره وضعیت این کشور گفتگو کنند.

روزنامه آلمانی دی‌ولت (Die Welt) در گزارشی نوشه بود که در دیدار رهبران اروپایی با زلنسکی ممکن است درباره برگزاری ادامه مذاکرات صلح بحث و گفتگو شود.

شبکه سی ان ان در اوایل ژوئن فاش کرد که مقام‌های آمریکا به صورت منظم با همتایانشان در انگلیس و اتحادیه اروپا برای بررسی چگونگی پایان دادن به جنگ اوکراین از طریق مذاکره دیدار می کنند اما کی‌یف به صورت مستقیم در آنها مشارکت ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha