۱۵ منزل مسکونی در زمین‌لرزه۵.۲ریشتری پارسیان هرمزگان دچار ترک خوردگی شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: ۱۵ منزل مسکونی در سه روستای شهرستان پارسیان (گاوبندی) بر اثر زمین‌لرزه بامداد امروز دچار ترک خوردگی شد.

مختار سلحشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این روستاها شامل دُم تیر جنوبی، دُم تیر شمالی و گود کُناردان می‌شود و عمده ترک خوردگی منازل مربوط به روستای دُمتیل جنوبی است.

وی ادامه داد: امکان اِسکان اضطراری موقت برای افرادی که خانه‌های آنان دچار ترک خوردگی شده فراهم شده است و به لطف خدا این زمین‌لرزه که بامداد امروز رخ داد مصدوم و فوتی نداشته است.

وی اضافه کرد: سه تیم در همان لحظات وقوع زمین‌لرزه برای بررسی میدانی خسارت های احتمالی به منطقه اعزام شد و با مسوولان محلی و افراد تحت تأثیر زمین‌لرزه پنج و ۲ دهم ریشتری برای کسب اطلاع از شرایط ارتباط برقرار شد که نتیجه بررسی ها و ارتباط ها وارد نشدن خسارت جدی بود.

سلحشور گفت: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان هم‌اکنون در حال آماده شدن برای حضور میدانی در منطقه متأثر از زمین‌لرزه است و چنانچه لازم شد خودم هم در منطقه حاضر خواهم شد.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۳۹ دقیقه و ۳۵ ثانیه بامداد امروز (چهارشنبه) بندر مقام در استان هرمزگان را لرزاند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۲۷.۰۴ عرض شمالی و ۵۳.۲۶ طول شرقی ثبت شده است.

از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

بندر مقام از توابع بخش شیب‌کوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha