ساختمان ادارات مهاباد قدیمی و برای دسترسی معلولان مناسب نیست

مهاباد - ایرنا - معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: ساختمان‌های اداری بواسطه قدمت این شهرستان قدیمی و مستهلک بوده و برای استفاده معلولان مناسب نیست.

به گزارش ایرنا، خشایار صنعتی روز چهارشنبه در جلسه مناسب سازی فضای شهری مهاباد افزود: مناسب سازی ادارات و معابر شهری برای دسترسی عموم شهروندان از جمله معلولان در شهرهای تازه تاسیس وضعیت مطلوب تری نسبت به مناطق با قدمت بالا دارد.

وی با بیان اینکه طبق قانون تمام ادارات موظف به مناسب سازی اماکن خود از محل منابع مالی آن نهاد دارند، اضافه کرد: همین موضوع فرصتی مناسبی برای ادارات شهرستان است که مناسب سازی اماکن فعلی و یا جابجایی به محل مناسب تر را از طریق ادارات کل پیگیری کنند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد گفت: رعایت حقوق شهروندان و دسترسی به اموال عمومی باید برای تمامی شهروندان از جمله افراد معلول، نابینا و سالمندان درنظر گرفته شود و ادارات دولتی برای نیل به این امر باید نسبت به  جذب اعتبار و برنامه پیشنهادی از طرف اداره بهزیستی اقدام کنند.

صنعتی اضافه کرد: اقدامات انجام شده در خصوص مناسب سازی توسط ادارات باید مستندسازی و به فرمانداری ارسال شود.

ساختمان های اداری مهاباد قدیمی و برای دسترسی معلولان مناسب نیست

در ادامه جلسه وضعیت فعلی مناسب سازی ادارت و فضای شهری مهاباد از طریق کارشناسان ادارت بهزیستی در جمع مسوولان شهری بررسی و برای رفع بخشی از آن تصمیم گیری شد.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود ۲ هزار معلول و نابینا در مهاباد سکونت دارند که نیازمند رسیدگی و امکانات ویژه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha