به گزارش خبرنگار ایرنا، حجتالاسلام «یوسف احمدی» روز چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ افزود: در رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی گروه هایی تشکیل شده اند که این گروه ها به عنوان سرباز در جنگ نرم ضربه های اساسی به دشمن در فضای مجازی وارد میکنند.
وی اظهار داشت: دشمنان برای استان کرمانشاه نقشه هایی کشیدند که کرمانشاه از دروازه کربلا دور شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه در ادامه گفت: امسال چند اتفاق خوب در استان رخ خواهد داد، اولین آن برگزاری نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی است.
وی اضافه کرد: کمیته ها و کارگروه های مختلف در این زمینه تشکیل شده و برنامه ریزی لازم هم برای هیاتهای مذهبی انجام شده که در روزهای آینده اعلام خواهد شد. دومین اتفاق بحث بازگشایی مرز خسروی برای محرم امسال است.
وی همچنین افزود: کارگروه های فرهنگی، اجتماعی، فضای مجازی، سیاسی، رسانه و دفاع مقدس برای اجرای جهاد تبیین در استان تشکیل شده تا ارزش های انقلابمان را به گوش جامعه برسانند.
احمدی همچنین عنوان کرد: در استان کرمانشاه ۳۰ محله فقیرنشین وجود دارد که ۱۱ محله آن اسکان غیررسمی است، برای ۲۸ نقطه در استان پایگاه اجتماعی دایر کردیم. زمینه تبلیغ در کرمانشاه با محوریت مناطق آسیب پذیر در حال پیگیری است.
وی یادآور شد: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری، وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی انجام هر کار برزمین مانده در جمهوری اسلامی است. لذا این وظیفه ما را سنگین می کند. ما در کرمانشاه به عنوان استانی با زمینه کارهای فرهنگی بالا مجوز فعالیت ۶۰ مُبلِغ در مناطق محروم را فراهم کردیم.
مدیرکل تبلیغات کرمانشاه گفت: برای مقدمه تبلیغ «مهرواره محله همدل» را راه اندازی کردیم که این امر برای اولین بار در استان کرمانشاه ایجاد شده است.
وی افزود: ۲ هزار و ۵۷۰ نفر در خصوص محلات خود اطلاعات ارسال کردند و هیچ دستگاهی این کار را نکرده است. همه فکر می کنند باید دستگاه های دولتی تمامی کارها را انجام دهند. آبادکردن محلات در این طرح به دست خود مردم اتفاق می افتد.
به گزارش ایرنا، «مهرواره محله همدل» طرحی برای حل مشکلات محلات با جذب مشارکت مردمی است.
فرهنگ سازی طرح مشکلات و بیان مساله توسط مردم با برگزاری جشنواره مهرواره محله همدل رویکردی مشارکت محور در قالب انتقاد غیرمستقیم است که تنها به بیان مشکل و نقایص نمی پردازد بلکه با احساس مسئوولیت و همدلی تلاش میکند دلسوزانه مشکل را رصد کرده و نسبت به رفع آن به ارایه راهکار بپردازد.
سازمان تبلیغات اسلامی با ارایه این مدل جدید تلاش می کند تا حل مشکلات حوزه های مختلف محلات و شهرها توسط خود شهروندان شناسایی شده و برای رفع این مشکلات مدل گفتمانی حل مساله را نهادینه کند تا بدون دغدغه مسائل یاد شده برطرف و زمینه توسعه در ابعاد مختلف مهیا شود.
نظر شما