پژواک صدای مردم خراسان شمالی تا آستانه گره‌گشایی از مشکلات

بجنورد- ایرنا- امروز و همزمان با سفر کاروان دولت به استان محروم خراسان شمالی، مردم در ستادهای ارتباطات مردمی ادارات و دستگاه های مختلف اجرایی حضور یافته اند تا پژواک خواسته هایشان به گوش مقام اول اجرایی کشور رسیده و به آستانه کارگشایی پیوند بخورد.

به گزارش ایرنا، از دیروز غلغه ای در ادارات خراسان شمالی برپا شده که با امید شنیده شدن حرف ها و درد دل ها همراه شده است، مردم با چشم امید به حل مشکلاتشان، از اقشار مختلف آمده اند تا با بیان دغدغه های خود، مرهمی برای دردهای خود بیابند.

مردم این خطه محروم از مناطق مختلف شهری و روستایی به مرکز استان آمده اند تا به برکت حضور رییس قوه مجریه، بخشی از آلام و دردهای خود را درمان کنند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است، علاوه بر حضور مردم در ستادهای ارتباطات مردمی، زنگ خور شماره سه رقمی ۱۱۱ و تماس ها با این سامانه هم افزایش چشمگیری یافته است.

سامانه سامد ۱۱۱ ارتباط مردمی ریاست جمهوری در خراسان شمالی، در بیست و ششمین سفر رییس جمهور و کاروان دولت به این استان راه اندازی شد تا آنان که امکان حضور در مرکز استان را ندارند، بتوانند با تماس با این سامانه، مشکلات خود را مطرح کنند. 

چشم امید کشاورزان خراسان شمالی به رییس جمهور  

خراسان شمالی استان کشاورزی است از این رو طبیعی است که ستاد ارتباطات مردمی سازمان جهاد کشاورزی شلوغ تر و ازدحام در آن بیشتر باشد، کشاورزان و بهره برداران این بخش بیشتر تقاضای تسهیلات و تامین نقدینگی دارند. 

پژواک صدای مردم خراسان شمالی تا آستانه گره‌گشایی از مشکلات

یکی از دامداران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امسال نهاده ها بسیار گران و تامین علوفه و خوراک دام بسیار گران شده است، اینجا آمده ام تا شاید بتوانم کمکی دریافت کنم.

رضا امانی افزود: خوشبختانه فرصتی ایجاد شده است تا بتوانم به صورت مستقیم با یک مسوول کشوری صحبت کرده و مشکلاتم را در میان بگذارم.

وی گفت: خشکسالی ها و کاهش بارندگی ها سبب شده است تا تامین علوفه مشکل باشد و دامداری دیگر صرفه چندانی نداشته باشد.

کشاورزی دیگر هم در این باره با اظهار نگرانی از کاهش میزان درآمد ناشی از کاهش تولید محصول در کشتزارهای دیم به علت نبود بارندگی، گفت: کشاورزان استان به بانک ها بدهکارتر شده اند و اکنون در انتظار امهال تسهیلات هستند.

غلام رضایی افزود: هرچند که در این خصوص پیگیری هایی از مسوولان محلی داشته ایم، اما اکنون فرصتی پیش آمده است تا صدایمان به تهران برود و به گوش رییس جمهور برسد.

وی گفت: چشم امید مردم محروم خراسان شمالی به رییس جمهور و دولت عدالت محور است تا نگاهی ویژه به این استان به خصوص به کشاورزان و دامداران داشته باشد.

این کشاورز بجنوردی خاطرنشان کرد: معیشت بخش زیادی از مردم این استان به کشاورزی وابسته است، از این رو سقوط تولید و از بین رفتن دامداری ها به معنای بروز مشکلات اجتماعی بسیار در این خطه از کشور است.

کاروان دولت، امید مددجویان نهادهای حمایتی 

محروم بودن خراسان شمالی، این استان را در جایگاه آخر استان های کشور قرار داده است، کرونا و مشکلات اقتصادی سال های اخیر هم بر مشکلات مردم این استان افزوده است، اقتصاد شکننده این منطقه سبب شده تا در این سال ها معیشت مردم ضعیف تر شود. بر این اساس مراجعه مردم به نهادهای حمایتی هم افزایش یافته است و بر شمار متقاضیان دریافت کمک از این نهادها افزوده شده است.

پژواک صدای مردم خراسان شمالی تا آستانه گره‌گشایی از مشکلات

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است که ادارات راه وشهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هم مملو از مراجعانی است که برای بیان درخواست ها و مشکلات خود به ستادهای ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آمده اند.

دریافت تسهیلات برای اشتغال زایی، مشکلات مربوط به تامین مسکن و یا دریافت کمک های موردی از مهم ترین مسائلی است که مردم را به ستاد ارتباطات مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا بهزیستی کشانده است.

یکی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام که برای حل مشکل مسکن خود مراجعه کرده است، گفت: برای دریافت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده ام، اما توان تامین آورده ۴۰ میلیون تومانی آن را ندارم، اکنون به اینجا آمده ام تا با کمک مسوولان خانه دار شوم.

مرضیه مرادی اظهار داشت: کمیته امداد اعلام کرده است که در صورت داشتن زمین، تسهیلات می دهد البته من یک قطعه زمین در حاشیه شهر دارم اما اداره مربوط مجوز ساخت نمی دهد.

وی تامین اثاثیه منزل را از دیگر دغدغه های خود عنوان کرد و افزود: بخاری و یخچالم فرسوده و کهنه است، البته همان را هم دست دوم خریداری کرده ام که اکنون دیگر قابل استفاده نیست، امیدوارم بتوانم در این زمینه از رییس جمهور کمکی بگیرم.  

میز خدمت ویژه سفر رییس جمهور در ۲۹ نقطه بجنورد برپا شد

مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی از برپایی میز خدمت ویژه سفر رییس جمهور به استان در ۲۹ نقطه شهرستان بجنورد برای ملاقات حضوری با نمایندگان تام الاختیار وزرا خبر داد.

ام البنین اصفهانی اظهار داشت: فعالیت ستادهای ارتباطات مردمی و میزهای خدمت از روز گذشته آغاز شده و امروز ادامه دارد، همزمان با سفر رییس جمهور به استان، وزیران و معاونان آنها با حضور در شهرستان ها مشکلات مردمی را بررسی خواهند کرد.

وی افزود: میزهای خدمت نمایندگان دولت از ساعت هشت تا ۱۸ برقرار هستند.

فعال شدن سامانه ۱۱۱ برای دریافت خواسته های مردم

خراسان شمالی، استانی روستایی است و بیش از ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند، روستاهایی که پراکندگی زیاد آن، خراسان شمالی را در رتبه های چند استان اول کشور قرار داده است. البته با تدبیر دولت نگرانی این مردم برای بیان مشکلات رفع شده و اکنون روستاییان در دورترین نقاط می توانند در تماس تلفنی، دغدغه ها و شکایات خود را به گوش دولت برسانند.

این سامانه به صورت شبانه روزی به مناسبت سفر رییس جمهور راه اندازی شده است تا درخواست ها، گزارش های مردمی، پیشنهادها و شکایات آنان را دریافت کند.

مدیرکل دفتر بازررسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی در این باره گفت: همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان، سامانه ۱۱۱ برای تسریع در خدمات رسانی و دریافت سریع درخواست‌های مردم فعال شده و مردم می‌توانند از طریق این سامانه برای ثبت درخواست های خود اقدام کنند.

اصفهانی افزود: سامانه ارتباط مردم و دولت، گوشی شنوا برای شنیدن درخواست‌ها و شکایات از طریق تماس تلفنی است و مردم با شماره گیری ۱۱۱ می توانند خواسته های خود را مطرح کنند.

وی افزود: ۳۰۰ نفر کاربر و پردازشگر به صورت برخط در ۲ نوبت صبح و عصر برای دریافت نامه ها و نیز پاسخگویی به مردم خراسان شمالی سازماندهی شده اند.

وی با اشاره به کاهش فاصله مردم و مسوولان از طریق این سامانه، گفت: درخواست ها در سامانه الکترونیک ارتباط مردم با دولت ثبت و حداکثر ظرف ۱۵ روز پیامک پیگیری برای شهروندان ارسال خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازررسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در مراکز ارتباطات مردمی و میزهای خدمت نیز که شمار آن ها به ۲۹ مرکز می رسد و با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها برپا شده است، ۴۰۰ نفر پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های مردمی هستند.

امروز رییس جمهور در بیست و ششمین سفر استانی خود وارد بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی شد.

در این سفر وزیر کشور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر راه و شهرسازی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه روحانیت، رییس قوه مجریه را همراهی می کنند.

بازدید از بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی، بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردمی و نخبگان و همچنین شرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یک‌روزه رئیس جمهور به خراسان شمالی است.

از روز گذشته شماری از نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها در برخی نقاط استان حضور یافته اند و با برپایی میزهای ارتباطات مردمی، علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادها، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی را نیز دریافت می کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، رازوجرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha