۳ تیر ۱۴۰۱، ۷:۴۸
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 84799364
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۰ هزار اظهار نامه مالیاتی در قزوین اخذ شده است

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی قزوین از دریافت ۴۰ هزار و ۳۵۹ اظهار نامه مالیاتی از اشخاص حقیقی در استان خبر داد و گفت: اخذ اظهارنامه های مالیاتی تا ۱۵ تیرماه امسال ادامه خواهد داشت.

عزیزالله عباسپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته مجموع اظهارنامه های مالیاتی دریافت شده ۴۹ هزار و ۵۳۸ فقره بود که از این تعداد، ۶۰ درصد مودیان مالیات مقطوع وضع شده از سوی کارشناسان این اداره را پذیرفته بودند.

به گفته این مسوول امور مالیاتی، از اظهارنامه های دریافت شده امسال، ۷۱ درصد مودیان اشخاص حقیقی در استان نیز میزان مالیات مقطوع شده را پذیرفته اند.

وی با اشاره به نحوه چگونگی محاسبه مالیات اشخاص حقیقی، گفت: سازمان امور مالیاتی امسال مالیات مقطوع مودیان خود را با رویکرد جدید و براساس اطلاعات و دیتاهای موجود از سامانه اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات بانکی، پایانه های فروش و سایر اطلاعات دریافتی در سازمان تعیین کرده است.

عباسپور خاطرنشان کرد: مودیانی که معتقدند بخشی از گردش حساب کارت خوان آنها مربوط به فعالیت غیرتجاری بوده و یا به طور صحیح از کارت خوان خود استفاده نکرده اند و مالیات مقطوع پیشنهادی را قبول ندارند، می توانند تا ۱۵ تیرماه جاری نسبت به تنظیم اظهار نامه خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به اعتراض مودیان، کارشناسان ما نسبت به رسیدگی مواردی که منشا درآمدی نداشته، اقدام و در صورت صحیح بودن از گردش حساب پایانه فروش خارح و مبنای محاسبه مالیات قرار نخواهد گرفت.

این مسوول با بیان اینکه ادامه و رشد درآمدهای مالیاتی مستلزم رونق کسب و کار در حوزه اقتصادی است، افزود: به طور طبیعی نظام مالیاتی قصد ندارد تا با اعمال بی عدالتی به مودیان مالیاتی خود، اقدام به دریافت مالیات کند چرا که سیاست ما دریافت مالیات به حق براساس اطلاعات و اسناد موجود و همچنین شناسایی منابع جدید مالیاتی جهت مبارزه با فرار مالیاتی می باشد و در این راستا تلاش داریم تا با رویکرد حمایتی خود در جهت اهداف سازمان گام برداریم.

عباسپور با تاکید بر اینکه بهره مندی از هر نوع معافیت‌ نرخ صفر و مشوق مالیاتی بستگی به ارایه اظهارنامه به صورت الکترونیکی و در زمان مقرر قانونی دارد، خاطرنشان کرد: فعالان حوزه اقتصادی برای برخورداری از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا سایر معافیت ها، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته خود را تا ۱۵ تیرماه جاری در درگاه ملی مالیات به آدرس my.tax.gov.ir بایستی ارایه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآور شد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و با شناخت وضعیت و شرایط اقتصادی کشور و مشکلاتی که در حوزه تولید وجود دارد، اداره امور مالیاتی بیشترین تعامل را در این بخش با کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی خود داشته و با استفاده از ظرفیت های قانونی نیز تلاش دارد تا واحد های تولیدی و خدماتی در استان با تمام توان خود در خدمت اشتغال و تولید منطقه به کار خود ادامه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha