نماینده رییس جمهور: مشکلات شهرک های صنعتی خراسان شمالی برطرف می‌شود

بجنورد- ایرنا- نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور گفت: شهرک‌های صنعتی برای توزیع صنایع در همه نقاط کشور ایجاد شده است و تلاش خواهد شد تا مشکلات موجود شهرک‌های صنعتی را رفع و زیرساخت‌ها را مهیا کنیم.

علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در شورای اداری فاروج اظهار داشت: هدف دولت از سفرهای استانی، رعایت عدالت در توزیع منابع و اعتبارات  برای برطرف کردن مشکلات در نقاط دور و نزدیک کشور است.

وی افزود: با وجود مشکلات مالی که در کشور وجود دارد مصوبات سفرهای استانی به خوبی پیش رفته و اعتبارات به موقع پرداخت شده است.

وی اولویت طرح های سفر هیات دولت را تعیین تکلیف و تکمیل طرح‌های نیمه تمام اعلام کرد و گفت: امروز صنعت، دیگر مختص به نقاط خاصی از کشور یا فقط مراکز استان‌ها نیست و باید تمامی شهرستان‌ها از مواهب آن برخوردار شوند و به همین جهت امروز تفاهم نامه ساخت پست توزیع برق شهرک صنعتی فاروج با ۶۶ میلیارد تومان اعتبار امضا و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی به رفع تنش آبی  این شهرستان که از مطالبات مسئولان فاروج بود نیز اشاره کرد و افزود: این مشکل در هر نقطه شهرستان که باشد به سرعت و از محل اعتبارات رفع تنش با همکاری گروه‌های جهادی رفع خواهد شد.

نماینده تام‌الاختیار رییس جمهور به مطالبات مطرح شده از سوی نمایندگان کشاورزان نیز اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از مطالبات کشاورزان استان در جلسات دیده شده و  مصوبات اجرایی و راهکارها بزودی ابلاغ خواهد شد.

محرابیان در رابطه با رعایت حریم خطوط گاز و رودها همچنین اظهار داشت: رعایت حریم خط گاز و رودخانه ها جزو قوانین کشور و رعایت آنها برای حفظ ایمنی الزامی است.

شهردار فاروج نیز در این جلسه با اشاره به مطالبات ۱۰۰ میلیارد تومانی این شهرداری از دستگاه‌های دولتی گفت: از نماینده هیات دولت درخواست داریم با توجه به اینکه دستگاه‌های اداری شهرستان قادر به پرداخت مطالبات خود به شهرداری نیستند در این مورد مساعدت کنند.

علی اصغر گل محمدی نبود کمربندی در این شهرستان و  تصویب نشدن طرح تفضیلی شهر فاروج را از دیگر مشکلات شهرداری ذکر و اضافه کرد: در حوزه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، کارخانه سنگ شکن و تولید فراورده‌های بتنی با کلیه تاسیسات در این شهر ایجاد شده اما مجوز حفر چاه برای تامین آب طرح صادر نمی شود.

در این جلسه که نمایندگان اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند برخی مشکلات این شهرستان  و هم چنین نبود زمین چمن مناسب، عدم تکمیل گود کشتی با چوخه امام مرشد و نبود زیرساخت و سالن تخصصی برای رشته وزنه برداری نیز مطرح شد.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در سفر یک روزه هیات دولت صبح امروز وارد خراسان شمالی شد و به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور، از طرح ها و مراکز مختلف شهرستان های شیروان و فاروج بازدید میدانی کرده و از نزدیک با مشکلات اهالی این منطقه آشنا شد.   

دیدار با اقشار مردم و شرکت در جلسه شورای اداری و شورای هماهنگی صنعت آب و برق این استان از جمله برنامه‌های مهم وزیر نیرو در این سفر است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه در بیست و ششمین سفر استانی دولت سیزدهم، وارد بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی شد.

رئیس جمهور را در این سفر وزرای کشور، نیرو، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است. 

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha