خزعلی: ۱۲۰ میلیارد تومان به حوزه بانوان خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:  ۱۲۰ میلیارد تومان به حوزه بانوان خراسان شمالی اختصاص یافت  که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مربوطه نتیجه بخش باشد.

انسیه خزعلی روز پنجشنبه در جریان سفر استانی هیات دولت به خراسان شمالی، در دیدار با بانوان فعال در حوزه‌های مختلف با ذکر این خبر اظهار داشت: این اعتبار در ۹ بند که از جمله آن ساخت دانشگاه کوثر، کلینیک ناباروری، ایجاد بازارچه فروش مشاغل خرد خانگی، بازارچه دائمی و احداث خوابگاه امام صادق است، اختصاص یافته است.
وی همچنین با اشاره به یک برنامه که در حوزه بانوان در نظر گرفته شده، گفت: در راستای سلامت زنان و غربالگری سرطان، کسب مهارت و آموزش بانوان و اشتغال بودجه ای در نظر گرفته شده است. در راستای مهارت آموزی بانوان نیز با دانشگاه علمی کاربردی قرار دادی منعقد شده است.

خزعلی افزود: همچنین دیدارهایی با شرکت‌های دانش بنیان و فعالیت‌های زنان کارآفرین داشته‌ایم تا با توجه به نیازهای آنها، حمایت‌های لازم از جمله تسریع مجوزها و رفع موانع تولید انجام گیرد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: یکی از دغدغه های بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات، ضمانت است که در این مورد نیز با ایجاد صندوق ضمانت از مشکلات آنها کاسته خواهد شد

خزعلی گفت: میزان اعتبار تسهیلات صندوق ضمانت ۱۰۰ میلیون در نظر گرفته شده که این اعتبار کمک دولت برای اشتغال زنان کارآفرین است.

 ۱۲۰ میلیارد تومان به حوزه بانوان خراسان شمالی اختصاص یافت

ایجاد ۱۴ کارگروه در حوزه بانوان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ۱۴ کارگروه درحوزه بانوان تشکیل شده است که از جمله آن کارگروه نخبگان، ورزش، گفتمان دختران، زنان جوان و حجاب و عفاف است.

خزعلی گفت: درصدد هستیم متناظر این کارگروه ها را در سطح استان ها با همکاری بانوان نخبه و کارآفرینان ایجاد کنیم تا در رفع مشکلات آنها تسریع ببخشیم.

وی در ادامه سخنانش به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط نامناسب کنونی اشاره کرد و گفت: باید آنچه را که دولت تحویل گرفته است در نظر گرفت.

وی گفت: از ابتدای شروع دولت سیزدهم پولی چاپ نشد و دست دلالان کوتاه گردیده و ارز  به جیب مردم برگردانده شده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در این یکسال بسیاری از بدهی‌ها پرداخت شده است گفت: همکاری تمامی مردم را می طلبد تا قشرهای کم درآمد آسیب نبینند و جامعه تحت فشار قرار نگیرند.

 ۱۲۰ میلیارد تومان به حوزه بانوان خراسان شمالی اختصاص یافت

جایگاه شغلی بانوان در ساختار اداری ارتقاء یافت

خزعلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جایگاه اداری بانوان طبق مصوبه اخیر ستاد ملی زن و خانواده ارتقاء یافت و این قانون در ۶ بند مصوب شد، طبق این مصوبه پست در نظر گرفته شده برای آنان در سطح معاون وزیر یا مدیر کل خواهد بود.
آنها ضمن مشارکت در شوراهای کلان، در بسیاری از آیین نامه ها و تصمیم گیری هایی که در اداره ها وضع می‌شود نظارت بر مراعات خانواده و جمعیت دارند.

وی در ادامه سخنانش به بانوان کارآفرین و عملکرد آنها اشاره کرد و گفت: این بانوان به نسبت حرفه و تعداد کارجوبه ویژه بانوان سرپرست خانوار که به کار می گیرد تسهیلات دریافت خواهند کرد. این افراد در صورتی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند که به مدت چهار سال کارجو را زیر پوشش قرار دهند.

وی افزود: همچنین سرپرست خانواری که شرایط کار را ندارد  فرزندانش به کار گرفته می شود و از تسهیلات بهره مند خواهند شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در رابطه با آموزش های مهارتی این کارآفرینان نیز با دانشگاه علمی کاربردی تفاهم نامه ای منعقد شده است. این تفاهم نامه همکاری برای تخصص و آموزش‌های جدید هم به کارآفرین و هم به هنرجو است.

وی در ادامه گفت: بانوان می توانند مطالب و خواسته های خود را از طریق پیامک ۱۰۱ ارسال کنند.

شماری از فعالان بانوان در این دیدار مشکلات خود را عنوان کردند که از جمله آن دریافت تسهیلات، حمایت از دختران فعال فرهنگی و اجتماعی، کمبود امکانات بهداشتی، درمانی و بیمارستان، نبود آزمایشگاه و زایشگاه، نبود فضای ورزشی برای بانوان، ترک تحصیل دختران، ایجاد هنرستان با رشته های قالی بافی ، طراحی و دوخت در سطح استان بویژه مناطق مرزی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha