۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 2109
کد خبر: 84800862
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۱۲ حلقه چاه آب غیر مجاز در دیواندره و ۲ خبر کوتاه دیگر

سنندج- ایرنا- شناسایی ۱۲ حلقه چاه آب غیر مجاز در شهرستان دیواندره، راه یابی فیلم کوتاه «دونده» به پنجاه‌ودومین جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا و بازدید ایثارگران و خانواده های شاهد دهگلان از اماکن زیارتی و سیاحتی زنجان سه خبر کوتاه از استان کردستان است.

مدیر اداره منابع آب دیواندره گفت: ۱۲ حلقه چاه آب غیر مجاز با کمک نیروهای بازرسی در مناطق مختلف این شهرستان شناسایی و با دستور قضایی مسدود شد.

محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استفاده غیرمجاز از این منابع آبی، نشان از عدم آگاهی مردم از پیامدهای وخیم و ناگوار آن دارد، اظهار کرد: جهت صیانت از آب های زیرزمینی، از حفر چاه های غیرمجاز، انتقال آب به اراضی خارج از محدوده چاه، عدم رعایت الگوی کشت و همچنین نصب منصوبات غیرمجاز خودداری نمایند.

وی با اشاره به اینکه شنا کردن در مخازن سدها و تاسیسات آبی شهرستان دیواندره ممنوع است، افزود: با فرا رسیدن فصل گرما و دمای بالای هوا و تعطیلی مدارس شماری از شهروندان بدون توجه به علایم هشدار دهنده و اطلاعیه های مکرر، با هدف شنا کردن و تفریح وارد تاسیسات آبی  رودخانه ها شده که این اقدام علاوه بر نقض قوانین، موجب بروز خطرات جانی و صدمات جبران ناپذیری شده است.

مدیر منابع آب شهرستان دیواندره افزود: با توجه به وقوع حوادث متعدد غرق شدگی در سال های اخیر در فصل تابستان لازم است همشهریان محترم بیشتر مواظب فرزندان خود باشند و آنها را از شنا کردن در منابع و سازه های آبی منع کنند.

راه یابی فیلم کوتاه «دونده» به پنجاه‌ودومین جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا

فیلم کوتاه «دونده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید پیام حسینی به بخش رقابتی پنجاه‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا راه یافت.

جشنواره فیلم جیفونی(Giffoni Film Festival) از سال ۱۹۷۱ آغاز به کار کرده و یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم و رویدادهای سینمایی کودکان و نوجوانان در جهان است.

جشنواره فیلم «جیفونی» در پنجاه‌ و دومین دوره خود، از ۲۱ تا ۳۰ جولای (۳۰ تیر تا ۸ مرداد ۱۴۰۰) میزبان فیلم‌سازان و علاقه‌مندان در دهکده کوچک «جیفونی واله پیانا» در نزدیکی سالرنو، در جنوب ایتالیاست.

فیلم کوتاه «برنده» که در بخش رقابتی این جشنواره شرکت خواهد کرد روایت پسر نوجوانی به نام حکیم است که در یکی از محله‌های حاشیه‌ای ایران زندگی و پدر او در مسابقات دو، شرط‌بندی می‌کند. در آخرین بازی متوجه می‌شوند که قوانین بازی تغییر کرده است. این تغییرات، خانواده را تحت‌الشعاع و حکیم را در دو راهی تصمیم قرار می‌دهد.

بختیار پنجه‌ای، فرشید گویلی، حسن ترقی، اردشیر خدادوست، فریدون حامدی، ماردین شیخ‌مرادی، آرین مرادیان، ژوانا نصیری، بازیگران این فیلم هستند.

«برنده» در خارج از ایران با عنوان «RUSSIAN VODKA»  در جشنواره‌ها شرکت کرده و گروه دریچه سینما و موسسه بانتا فیلم، مسئولیت پخش بین‌المللی این اثر را به عهده‌دارند.

بازدید ایثارگران و خانواده شهدا دهگلان از اماکن زیارتی و سیاحتی زنجان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دهگلان از اعزام ۲۲ نفر از خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر به اردوهای زیارتی، سیاحتی، فرهنگی و تفریحی در طول سال جاری خبر داد.

 سید مهدی حسین پناهی گفت: براساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران دهگلان، نخستین گروه در اردوی یک روزه ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در قالب ۲۲ نفره روز دوشنبه ۳۰خردادماه ۱۴۰۱ به مکان های زیارتی  زنجان اعزام شدند.

وی گفت:  اردوهای سیاحتی زیارتی با رعایت همه‌جانبه شیوه نامه‌های بهداشتی و به‌منظور افزایش سطح نشاط و سلامت جانبازان و خانواده آنان برنامه‌ریزی و اجرا شده و ادامه خواهد داشت.

حسین پناهی افزود: به طور قطع تاثیرات فرهنگی اعزام به اردوهای تفریحی، مخصوصا برای ایثارگران و خانواده های آنان، بسیار زیاد خواهد بود بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهایت سعی خود را بکار خواهد گرفت تا بتواند هر سال تعداد این اعزام ها را افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha