۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1426
کد خبر: 84801140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۹ هزار و ۳۵۹ فقره پرونده در محاکم قضایی ایلام ثبت شد

ایلام - ایرنا - رییس دادگستری ایلام گفت: ۱۳۹ هزار و ۳۵۹ فقره پرونده در محاکم قضایی ایلام ثبت شده که در مجموع به ۱۳۸ هزار و ۹۲۷ پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

به گزارش‌ ایرنا، عمران علی محمدی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جمهوری اسلامی به‌ ویژه شهید بهشتی، اظهار داشت: سال گذشته به ۹۶ درصد پرونده ها در سراسر استان رسیدگی شده است.

وی افزود: پارسال ۱۱ پرونده قصاص با کمک شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است.

علی محمدی با اشاره به شاخصه‌های دوران تحول در قوه قضاییه گفت: الکترونیکی شدن و هوشمندسازی فرآیندهای دستگاه قضائی با  سرعت بخشیدن به امور و صحت یکی از اقداماتی است که دستگاه قضا پیگیری می‌کند.

رییس دادگستری ایلام بیان کرد: یکی از مزیت‌های هوشمندسازی فرآیندها کاهش میزان مراجعات مردمی است که باعث افزایش رسیدگی به امور می‌شود.

علی محمدی با بیان اینکه درصد صلح و سازش ها در استان در حال رشد است، افزود: استفاده از توانمندی و ظرفیت مصلحان، شوراهای حل اختلاف، ستاد صلح و معتمدین محلی کمک بزرگی به تحقق این هدف والا در استان بوده است.

وی با اشاره به راه اندازی شورای رهنمون قضایی در استان گفت: شورای رهنمون قضایی استان در جهت بهبود کیفیت فعالیت های قضایی راه اندازی شده تا در راستای تحقق عدالت در سطح استان گامی مهم برداشته شود.

یکم تا هفتم تیرماه سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش با عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha