فرماندار مهاباد: اخذ مبالغ سنگین برای مشاوره انتخاب رشته دانش آموزان قابل قبول نیست

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد گفت: اخذ نرخ های غیرمنطقی و خارج از عرف برای مشاوره انتخاب رشته دانش آموزان توسط بخش خصوصی قابل قبول نیست و باید در این خصوص نظارت جدی اعمال شود.

به گزارش ایرنا، امیر قادری روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: نظارت ویژه در بحث نرخ مشاوره و انتخاب رشته بویژه در بخش خصوصی باید انجام و با اخذ مبالغ خارج از غرف جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه برخی از دانش آموزان در پرداخت حق انتخاب رشته ناتوان هستند، گفت: ضروری است دانش آموزان بی بضاعت و نیازمندان در امر انتخاب رشته حمایت و هزینه مشاوره آنها رایگان انجام شود.

فرماندار ویژه مهاباد با تاکید براینکه تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور سراسری در مهاباد اندیشیده شد، افزود: دغدغه والدین و اولیای دانش و آموزان برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری دریافت و اقدامات لازم برای فراهم کردن فضای آرام و مطلوب در روز آزمون انجام شده است.

قادری همچنین با اشاره به اهمیت و اوقات فراغت دانش آموزان اضافه کرد: با هماهنگی اداره ورزش و جوانان اماکن و فضاهای ورزشی در اختیار آموزش و پرورش گیرد تا دانش آموزان برای شرکت در آزمون از این فصاها بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: استعدادهای درخشانی در بین دانش آموزان کم بضاعت وجود دارد که در صورت نبود حمایت و در سایه مشکلات مالی از فضای ورزشی دور و استعداد آنان خاموش خواهد شد.

در ادامه این جلسه نرخ گذاری شهریه پایگاه های تابستانی، پایگاه انتخاب رشته، شهریه مدارس نمونه دولتی، راه اندازی رشته تربیت بدنی  و همچنین تعین تکلیف زمین‌های با کاربری آموزشی بحث و گفت وگو شد.

مهاباد با ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دارای بیش از ۴۳ هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha