رییس دانشگاه ارومیه: توسعه خدمات درمانی و مشاوره از برنامه‌های اولویت‌دار دانشگاه است

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه گفت: توسعه خدمات درمانی و مشاوره‌ای از برنامه‌های اولویت‌دار این دانشگاه به شمار می‌رود که در این خصوص، اقدامات بسیار خوبی نیز صورت گرفته است.

احمد علیجانپور روز شنبه در دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه افزود: در همین راستا، مشکلات درمانگاه این دانشگاه که ۱۵ ساله با موافقت اصولی فعالیت می کرد، رفع شده و در حال حاضر، این درمانگاه به صورت شبانه روزی فعال است.

وی اضافه کرد: اکنون ۶ پزشک عمومی، سه پرستار، ۲ پزشک متخصص زنان و داخلی و ۲ راننده به همراه یک آمبولانس به صورت شبانه روزی در این درمانگاه ارائه خدمت می کنند.

وی اظهار کرد: مرکز مشاوره دانشگاه ارومیه هم با حضور ۹ مشاور در حد ارشد و دکترا در حال فعالیت است و خدمات خود را علاوه بر مرکز در خوابگاه‌ها ارائه می‌دهد.

رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: تلاش ما توجه به سلامت جسمی و سلامت روحی و روانی دانشجویان و جامعه دانشگاهی کشور است.

علیجانپور با اشاره به موضوع تعطیلی مراکز مشاوره و درمانگاهی در ۲ سال اخیر به خاطر کرونا گفت: در حال حاضر علاوه بر مسائل معمول به عنوان وظیفه ذاتی درمانگاه‌ها و مراکز مشاوره، بحث کرونا نیز مورد توجه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، دهمین گردهمایی روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور به مدت ۲ روز در ارومیه به اجرا درآمده و در آن، ۶ کمیسیون تخصصی شامل بررسی آئین نامه سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه‌ها، «HSE»، ایدز، تغذیه، بیماری‌های شایع جوانان و چالش‌های درمان در دانشگاه‌ برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha