۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84801995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیل: صنعت حمل و نقل هوایی آمریکا با کمبود منابع دست و پنجه نرم می‌کند

تهران-ایرنا- تارنمای هیل نوشت: صنعت هوایی  آمریکا در فصل پر ازدحام تابستان با افزایش مسافر و کمبود منابع برای پاسخگویی به نیازها دست و پنجه نرم می‌کند؛ کمبودهایی که از نبود خلبان و تاثیرات ناشی از بهای سوخت و حتی وضعیت آب وهوایی حکایت دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، هیل در ادامه نوشت: شرکت های هواپیمایی و مسافران از یک دوران پسا همه گیری آشفته رنج می برند که با تقلای صنعت هوایی برای پاسخگویی به تقاضاهای فزاینده مواجه است و باعث شده بسیاری از مسافران از همه چیز -از قیمت های بالای بلیط گرفته تا آزار ناشی از رسیدن به مقصدشان- ناراضی باشند.

تقاضای پرواز تابستان امسال به سطح بی سابقه ای از قبل دوران همه گیری رسیده است. آمار اداره امنیت حمل و نقل (TSA) نشان می دهد که شمار مسافران در فرودگاه های آمریکا در روز جمعه به دو میلیون و ۴۵ هزار نفر رسید که بالاترین رقم در تنها یک روز از ۱۱فوریه سال ۲۰۲۰ تاکنون بوده است.

اما این تقاضای فزاینده با کمبود منابع مواجه است. خطوط هوایی میلیون ها صندلی را در برنامه های پروازهای  تابستانی خود  از دست داده اند، که قیمت ها را بالاتر خواهد برد. هزاران پرواز با تاخیر یا لغو مواجه شده است و صدها فروند هواپیمای جت با وجود تقاضای بالا در فرودگاه ها پارک شده است و برخی از فرودگاه های کوچکتر به طور کل پروازهای تجاری را از دست داده اند.

روز جمعه ازدحام مسافر در فرودگاه های آمریکا رکودهای قبل از دوران همه گیری کرونا را شکست اما بر اساس داده‌های پایگاه  «فلایت اِوِر» (FlightAware)  در همان روز بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ تاخیر در پروازهای این کشور رخ داد و  تقریبا ۱۵۰۰ پرواز دیگر لغو شد.

کمبود منابع در آمریکا به دلیل کمبود خلبان، هزینه های بالای سوخت و حتی وخامت وضعیت آب و هوایی است.

 شرکت های هواپیمایی در دوران کرونا بسته های محرک اقتصادی را از دولت فدرال دریافت کردند تا پرداخت دستمزدهای خود را حفظ کنند اما با کاهش تقاضای پرواز همچنان با خرید بازنشستگی و توقف استخدام نیروی جدید مواجه بودند که این امر آنچه را که به تعبیر بسیاری کمبود نیروی خلبان بود تشدید کرد.

حال که تقاضا دوباره افزایش یافته است برخی از خطوط هوایی می گویند با مشکل جذب خلبان مواجه اند و صدها هواپیما زمین گیر شده اند. انجمن هواپیمایی منطقه ای آمریکا تخمین زده شرکت های هواپیمایی می توانند در صورت موجود بودن نیروها، بیش از ۸ هزار خلبان استخدام کنند.

شرکت های هواپیمایی آمریکا همچنین اوایل ماه جاری اعلام کردند که ۱۰۰ هواپیما به دلیل کمبود خلبان بدون استفاده مانده اند. برخی نیز به موانع ورود به این صنعت اشاره می کنند.

اداره هوانوردی فدرال از خلبان ها می خواهد قبل از استخدام در خطوط هوایی صدها ساعت پرواز داشته باشند و سن بازنشستگی را تا ۶۵ سال بالا برده است.

بسیاری از کارکنان خطوط هوایی از کارکردن در ساعت های طولانی تر و تجربه تعویض بیشتر در لحظه آخر شکایت دارند. مقررات فدرال از اعتصاب آسان کارگران جلوگیری می‌کند، اما نارضایتی ها خود را به روش‌های دیگری نشان می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha