نماینده ولی فقیه در هرمزگان: جنگ جدید، جنگ رسانه و اراده‌هاست

بندرعباس – ایرنا – نماینده ولی فقیه در هرمزگان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: جنگ جدید جنگ رسانه و اراده‌هاست، در این جنگ کسی پیروز است که افکار عمومی و اراده جامعه را بدست بگیرد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز یک‌شنبه در نشست معرفتی بصیرتی به میزبانی سازمان بسیج رسانه هرمزگان افزود: جایگاه رسانه در این زمینه بسیار اهمیت دارد و می‌تواند اثر بسیاری داشته باشد.

وی ادامه داد: دشمن در هر شرایطی متناسب با همان شرایط خاص برنامه ریزی و طراحی می‌کند و چنانچه شناختش از جامعه بیشتر باشد نفوذ و اثر گذاری آن بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: هر چه شناخت ما نسبت به ترفندهای دشمن بیشتر باشد راحتتر می‌توانیم با آن مقابله کنیم، شناخت دشمن در حوزه رسانه کار فعالان این حوزه است و اگر نقاط آسیب پذیر جامعه را نشناسید نمی‌توانید با ترفتدهای دشمن مقابله کنید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بخش دوم این است که نوع فعالیت در حوزه رسانه با هدف و غرض متعالی به منظور به عقب راندن دشمن و واکسنیه کردن جامعه در مقابل دسیسه‌هایش باشد.

نیاز به اخلاق رسانه داریم

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان ابراز داشت: امروز بیش از هر چیزی در حوزه رسانه نیاز به اخلاق رسانه داریم که رسانه بدون آن گرفتار مشکل های بسیاری می شود.

وی با بیان اینکه به تفکیک دنیای واقعی و مجازی قایل نیست، افزود: این ۲ درهم تنیدگی دارند و قواعد حاکم بر آن‌ها و واقعیت زندگی یکی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد: از طرفی کمبودهایی در حوزه قانونگذاری برای فضای مجازی (شبکه‌های اجتماعی) وجود دارد که قانونگذاران بایستی آن‌ را حل کنند.

صداقت پایه اخلاق رسانه است

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: خبر بایستی همانگونه که هست به مخاطب برسد و پایه اخلاق رسانه، صداقت است، خبر درست و راست باشد، بی طرفی و شفافیت اصول مهم دیگر در این حوزه هستند.

وی ادامه داد: چنانچه ذایقه؛ میل و خواسته من بر خبر اثر گذار باشد نمی‌توانیم بی‌طرفی را در انتقال آن رعایت کنم، انسان نمی‌تواند بی نظر باشد اما این نظر در حوزه رسانه نباید واقعیت عینی و حقیقت مسأله را تخت تاثیر قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: فعال رسانه‌ای بایستی امانتدار باشد و خبر را در عین اتقان و بدون تغییر به مخاطب خود منتقل کند، مردم صاحبان اخبار هستند و حق آنهاست که باید بدانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: اخبار باید آنطور که هست و مطابق با واقع منتقل شود، خیانت در امانت تنها در اموال مادی نیست و بخشی از آن در حوزه پیام ها و اخبار است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده تأکید کرد: نداشتن تعصب مساله مهم دیگر در حوزه اخلاق رسانه است، تعصب در هر زمینه‌ای فکر انسان را کور می‌کند،

شاهد افسارگسیختگی در حوزه حقوق رسانه هستیم

وی افزود: نکته دیگر در زمینه حقوق است، حقوقی در حوزه رسانه به عنوان حق معنوی وجود دارد، چنانچه خبر متعلق به دیگری است نباید به اسم خودم یا خبر را بدون ذکر منبع منتشر کرد اما متاسفانه امروز شاهد افسارگسیختگی در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به سرقت خبری ادامه داد: سرقت تنها این نیست که قفل خانه کسی را شکست و وارد حریم آن شد، بلکه خبر، مطلب، گزارش و کتابی که توسط کسی نوشته و دیگری آن را بدون اجازه و ذکر منبع منتشر کند مرتکب سرقت شده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: باید حقوق معنوی را در حوزه رسانه رعایت کنیم و پاسدار حریم و عفت جامعه باشیم، آنچه در رسانه‌ها نوشته می‌شود بایستی پاک باشد و سرعت در اطلاع رسانی منجر به فدا شدن حقیقت و و اخلاق نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha