۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84803139
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تصادفات جاده‌ای در خراسان شمالی ۵۴ قربانی گرفت

بجنورد- ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: ۵۴ نفر در اثر وقوع ۴۲ فقره تصادف در جاده‌های این استان طی سه ماهه نخست سالجاری جان خود را از دست دادند.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت؛ وقوع ۴۴۷ مورد تصادف جرحی سبب مجروح شدن ۵۴۵ نفر شد و ۴۱۷ مورد تصادف خسارتی در جاده های استان گزارش شد.

 به گفته وی؛ بهار امسال ۹۰۶ مورد تصادف در جاده های خراسان شمالی به وقوع پیوست که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافت.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: همچنین ۳۶۷ مورد از تصادفات در محور های فرعی و روستایی و ۵۳۹ مورد در محور های اصلی به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه واژگونی خودرو ۲۶۶ مورد از حوادث رانندگی محور های خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است، گفت: در این مدت؛ ۳۵ درصد از تصادفات به علت عدم توجه به جلو، ۱۷ درصد سرعت غیر مجاز، ۱۳ درصد انحراف به چپ و ۱۰ درصد عدم رعایت حق تقدم به وقوع پیوسته است.

اسپیدکار در ادامه گفت: بهار امسال پنج میلیون و ۱۴ هزار و ۶۸۵ مورد تردد در محور های استان به ثبت رسید که ۲ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۸۸ مورد از آن ورودی و مابقی نیز در محور های خروجی استان ثبت شد.

تردد خودروها در محورهای خراسان شمالی به وسیله ۵۱ دستگاه تردد شمار نصب شده در سطح جاده های استان مخابره می شود.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد و سالانه میلیون ها زائر امام رضا(ع) از این استان گذر می کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha