۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84803406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوکراین عقب نشینی از سیورودونتسک را یک امر تاکتیکی خواند
کیریلو بودانف رییس اطلاعات ارتش اوکراین

تهران- ایرنا- رییس اطلاعات ارتش اوکراین مدعی شد که عقب نشینی از شهر سیورودونتسک پس از هفته‌ها مقابله با نیروهای روسیه یک امر تاکتیکی برای جلوگیری از تکرار سرنوشت بندر ماریوپل بود.

به گزارش ایرنا، کریلو بودانف رییس اطلاعات ارتش اوکراین به روزنامه فایننشال‌تایمز گفت که دستور به عقب نشینی از شهر سیورودونتسک در نتیجه چندین هفته آتش توپخانه سنگین روسیه که این منطقه را با خاک یکسان کرده بود، صادر گردید.

گفته می‌شود، تخریب شهر سیورودونتسک منعکس کننده سرنوشت بندر ماریوپل است که طی آن پناه گرفتن نیروهای اوکراینی در کارخانه آزوف‌استال منجر به گرفتار شدن و در نتیجه تسلیم آنها مقابل نیروهای روسیه شد.

رییس اطلاعات ارتش اوکراین ادعا کرد که به همین علت نیروهای اوکراینی برای حرکت به سمت "فضای بزرگتر" در غرب، از طریق رودخانه سیورسکی دونتسک به کلان شهر لیسیچانسک رفتند. 

وی اشاره کرد که این عقب نشینی عبور و پیشروی (به ویژه در سر بالایی) به سمت لیسیچانسک را برای نیروهای روسی مستقر در کرانه رودخانه «بسیار دردسرساز» می‌کند.

با اینحال بودانف هشدار داد که پیشروی نیروهای روسیه از جنوب شرقی لیسیچانسک که با رودخانه نیز روبرو نمی‌شوند، یک تهدید را برای اوکراین ایجاد می‌کند.

نیروهای کی‌یف روز جمعه سوم تیر ماه با قبول شکست در سیورودونتسک دستور خروج نیروهای خود را از این شهر راهبردی در شرق اوکراین صادر کرد.

در واقع با سقوط این شهر که یکی از آخرین شهرهای بسیار راهبردی در منطقه لوگانسک است، روسیه و نیروهای نیابتی‌اش در دونباس بر بیش از نیمی از این منطقه کنترل می‌یابند که زمانی مرکز صنعتی اوکراین و بخشی از استان‌های عمدتا روس زبان در جنوب شرقی این کشور بودند.

تصرف شهر سیورودونتسک و افتادن آن به دست نیروهای روسی یکی از بزرگترین آورده‌های ارتش روسیه از زمان تصرف شهر بندری «ماریوپل» در ماه گذشته است.

روس ها طی چند روز اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در خاک اوکراین داشتند از جمله آنها کنترل کامل دو شهر جنوبی «لیسیچانسک» و «سورودوینسک» در استان لوگانسک واقع در شرق این کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha