۳۵۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در استان مرکزی پیش‌بینی شد

اراک - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۳۵۰ پایگاه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال در این استان پیش بینی شد.

سید «مجتبی طباطبایی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از ۱۲۰ سالن ورزشی،  ۱۶۸ مدرسه منتخب، ۲۸ کانون فرهنگی تربیتی، ۲۱ دارالقرآن، ۱۳ پژوهشسرا و ۲ اردوگاه استانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان مرکزی در تابستان امسال پیش‌بینی شده‌ است.

وی ادامه داد: مدت دوره‌های غنی سازی اوقات فراغت در طول تابستان را ۹ هفته عنوان کرد و ادامه داد: با تصویب ستاد فعالیت‌های تابستانی، مدت فعالیت کانون‌های فرهنگی تربیتی، مجتمع ها و سالن‌های ورزشی، دارالقرآن‌ها و پژوهش سراها تا ۱۰ هفته قابل افزایش است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس ساحت‌های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محورهای برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی شامل اعتقادی، عبادی، اخلاقی،  قرآنی (روخوانی ،روانخوانی تجوید،صوت ولحن،مفاهیم،قصه های قرآنی ،حفظ قرآن ،تواشیح) و اقتصادی و حرفه‌ای ( خیاطی، قالی بافی ، معرق کاری ، قلم زنی) است.

طباطبایی گفت: زیبا شناختی و هنری شامل نقاشی ، خطاطی، بازیگری، مجری گری ، هنرهای آوایی هنرهای دستی، خوشنویسی هنرهای نمایشی و علمی و فناورانه (رایانه - علمی تقویتی، گرافیکی، رباتیک) از دیگر محورهای برگزاری دوره‌های غنی سازی اوقات فراغت در تابستان امسال است.

وی ادامه داد: تربیت زیستی و بدنی (فوتبال، والیبال، بسکتبال، ژیمناستیک، شطرنج، تنیس روی میز، فوتسال، بدمینتون ، شنا) و اجتماعی و سیاسی( جلسات پرسش و پاسخ، گفتمان دانش آموزی، بیانیه گام دوم، مهارت‌های زندگی و اجتماعی) از دیگر محورهای برگزاری دوره‌های غنی سازی اوقات فراغت در تابستان امسال است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرشنان کرد: یک هزار و ۵۰۰ مربی و یک هزار نفر عوامل اجرایی وظیفه برگزاری دوره‌های اوقات فراغت در تابستان امسال در این استان را برعهده دارند.

طباطبایی اظهارداشت: با توجه به اینکه فعالیت‌های تابستانی توسط پایگاه‌های منتخب ، انجام می‌شود و برای هر پایگاه تعدادی کلاس تعریف شده خانواده‌ها و دانش آموزان می‌توانند از این بستر براساس توان و موقعیت مکان و مالی خود بهره‌مند شوند.

وی افزود: در راستای هماهنگی فعالیت‌ها و مدیریت بومی هر منطقه، فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانی در پایگاه‌های آموزش و پرورش استان مرکزی با رویکرد محله محوری انجام می‌شود تا مدیریت منابع، تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی پایگاه های تابستانی با هدف توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات در بین دانش‌آموزان هر محله با مسئولیت هماهنگی یکی از پایگاه‌های فعال انجام می پذیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: دوره‌های اوقات فراغت تابستان امسال نشاط محور (سالم و جذاب) همراه سبک زندگی اسلامی – ایرانی و با نگاه به ایجاد تمدن نوین اسلامی، تقویت و آشنایی با هویت ملی  و معرفی الگو ها (شخصیت ها ،شهدا) و فراگیری حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری و مذهبی و امید آفرینی در بین دانش آموزان برگزار می شود.

۲۲۷ هزار دانش آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha