از  افزایش صادرات کالای غیر نفتی تا مناسبات ایران و ترکمنستان روی دور تند توسعه

استان ها – ایرنا – افزایش ترانزیت کالا و صادرات غیر نفتی، ادای احترام هیات نظامی کشور پاکستان به مقام شامخ امام راحل، انحراف اتوبوس زائران عتبات و مناسبات ایران و ترکمنستان روی دور تند توسعه از مهمترین رویدادهای هفتم تیرماه در استان‌ها بود که خبرنگاران استانی نسبت به پوشش آن اقدام کردند.

به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار استان ها، خبرنگاران ایرنا در استان های مختلف سوژه های مهمی را با عناوین مناسبات ایران و ترکمنستان روی دور تند توسعه/ خراسان رضوی با سه گذرگاه مرزی در خط مقدم همکاری‌ها ،  نیروگاه نکا؛ منبع چهارفصل آلایندگی هوا در مازندران ،  سقفی برای زندگی؛ رویای مستاجران در بجنورد ، سکوت مدعیان حقوق بشر در مقابل بمباران شیمیایی سردشت ۳۵ ساله شد ، کود و سم تقلبی، تهدیدی برای محصولات زراعی و باغی خراسان رضوی ، سرنوشت مبهم نارنجی‌های بدون دود در شیراز ، کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد در انتظار اجرای تعهدات سرمایه‌گذار ، پیگیری و به بحث و گفت و گو با کارشناسان پرداختند.

مرکز گلستان نیز با انتشار گزارشی با عنوان  نمایشگاه اختصاصی ایران در قزاقستان؛ نقشی که گلستان باید ایفا کند    به  برپایی نمایشگاه اختصاصی ایران در قزاقستان در یازدهم ماه جاری اشاره کرده است که حضور فعال شرکت های گلستانی در این رویداد تجاری می تواند فصل نوینی پیش روی بازرگانان، تجار و فعالان حوزه دانش بنیان این استان مرزی قرارداده تا زمینه دستیابی به بازارهای جدید خارجی، توسعه و رونق اقتصادی را فراهم سازد.

به همت شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری و با همکاری اتاق مشترک ایران و قزاقستان، چهار روز دیگر (یازدهم تا سیزدهم تیرماه) نمایشگاه اختصاصی ایران در شهر آلماتی قزاقستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی آلماتی(آتاکنت اکسپو) برگزار می شود.

سنجش جسمانی دانش‌آموزان و استعدادهایی که سنجیده نمی‌شوند عنوان گزارشی از مرکز اردبیل است و در آن می خوانیم : طرح سنجش جسمانی و آمادگی دانش‌آموزان بدو ورود و پیش‌دبستانی در کشور، فقط برای شناسایی مشکلات جسمی و ذهنی جامعه هدف اجرا می‌شود و افراد دارای نبوغ خاص در آن ملاحظه نمی‌شوند، در حالی که از این فیلتر ورودی مدارس، می‌توان برای کشف استعدادها و خلاقیت‌ها نیز استفاده کرد.

طرح سنجش جسمانی و آمادگی دانش آموزان بدو ورود و پیش دبستانی به مدارس از ۳۱ خرداد ماه در سراسر کشور آغاز شده است و اولیا با فرزندان خود به مراکز اجرای این طرح مراجعه و از خدمات آن استفاده می کنند.

گروه استان های ایرنا همچنین با انتشار گزارشی با عنوان نانوایی‌ها در کدام استانها هوشمند شدند؟ به نصب دستگاه کارتخوان در انواع نانوایی‌های اشاره کرده و آورده است که طرح نصب دستگاه کارتخوان و فروش هوشمند نان در انواع نانوایی‌های کشور در ۲۶ استان اجرایی شده است تا گامی دیگر در مسیر توزیع عادلانه یارانه‌ها و جلوگیری از قاچاق و فروش آرد خارج از شبکه توزیع برداشته شود.

در این گزارش می خوانیم که  طبق آمار فرد ایرانی روزانه حدود ۳۰۰ گرم نان مصرف می‌کند که با توجه به جمعیت ایران، سالانه حدود ۹ و نیم میلیون تن گندم در کشور نیاز است اما در حال حاضر بیش از ۱۱ و نیم میلیون تن گندم در کشور مصرف می‌شود که این شکاف مصرفی، حکایت از قاچاق وضایعات گسترده نان دارد و موجب هدر رفت بیش از دو میلیون تن گندم در کشور می‌شود.

مرکز اصفهان نیز با انتشار فیلمی با عنوان غبار فراموشی بر در و دیوار مسجد سید اصفهان به بی‌توجهی نسبت به مرمت این مسجد قاجاری و مهم این شهرستان اشاره کرده است .

امروز همچنین سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی مسائل و مشکلات بخش کشاورزی ۲ استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به این استان ها سفر کرد .

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در سفر به آذربایجان غربی در بازدید از محل اجرای کارخانه تولید کنسانتره و پوره میوه در روستای «حاجی بهزاد» میاندوآب گفت: دولت خط اعتباری ویژه ای برای صنایع تبدیلی آذربایجان غربی باز کرده و به صورت ویژه از سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد اظهار کرد: همچنین دولت امسال با حذف واسطه‌ها خرید تضمینی محصولات کشاورزی از تولید کننده را در برنامه دارد که این اقدام دولت گام مهمی برای افزایش درآمد کشاورزان است.

نماینده دفتر عمران سازمان ملل متحد در ایران نیز در سفر به آذبایجان غربی گفت: دنبال برندینگ جغرافیایی برای محصولات تولیدی طرح کشاورزی پایدار در حوضه دریاچه ارومیه هستیم تا زمینه توسعه کسب و کار در این بخش فراهم شود.

کلودیو پروویداس در دیدار با استاندار آذربایجان غربی که با حضور سفیر ژاپن در ایران برگزار شد، افزود: با همکاری دولت و در یک اقدام ۱۰ ساله بر روی کشاورزی و کشاورزی پایدار حوضه دریاچه ارومیه کارهای خوبی انجام شده که می‌تواند زمینه توسعه منطقه را فراهم کند.

سفیر ژاپن در ایران نیز در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری این کشور در راستای احیای دریاچه ارومیه گفت: این برنامه ویژه در راستای کشاورزی پایدار و مصرف بهینه آب موفق بوده و در حال حاضر به مرحله ایجاد بازار برای عرضه محصولات تولیدی رسیده‌ایم.

کازوتوشی آیکاوا اظهار کرد: از سال ۱۳۹۳ با همکاری دفتر توسعه سازمان ملل پروژه‌ای برای کشاورزی پایدار در این حوضه شروع کردیم که در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه این همکاری تمهید شد.

استاندار آذربایجان‌غربی هم با اشاره به ظرفیت بالای استان در بخش‌های معدن، تجارت بین الملل، کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: این حوزه‌ها می‌توانند زمینه‌ای برای حضور سرمایه گذاران ژاپنی باشند که امیدواریم این همکاری شکل اجرایی بگیرد.

از  افزایش صادرات کالای غیر نفتی تا مناسبات ایران و ترکمنستان روی دور تند توسعه

برخی عناوین خبری مهم استانها

ترانزیت کالا از مرز خراسان جنوبی ۴۶ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ترانزیت کالا از مرز رسمی ماهیرود در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۴۶ درصد و از نظر وزن ۶ درصد افزایش داشته است.

سید حسن رحیمی‌زاده  افزود: ۷۵۲ دستگاه کامیون در سال جاری به وزن ۲۰ هزار و ۴۵۴ تن کالا شامل آرد، شکر، فوفل، گازوئیل، نخود و سایر اقلام از روسیه، هند، اندونزی، جمهوری آذربایجان و ترکیه و از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

از  افزایش صادرات کالای غیر نفتی تا مناسبات ایران و ترکمنستان روی دور تند توسعه

"خوس دوزی" بوشهر مهر اصالت جهانی گرفت

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در هشتمین داوری مهر اصالت جهانی، صنایع‌دستی بوشهر در رشته خوس‌دوزی موفق به دریافت مهر اصالت شد.

بیش از ۲۱۳ میلیون دلار کالا امسال از مرزرسمی پرویزخان به عراق صادر شد

مدیرکل مرز رسمی پرویزخان شهرستان قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه ۲۱۳ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۲۴۴ دلار کالا از این مرز رسمی به عراق صادر شد.

ادای احترام هیات نظامی کشور پاکستان به مقام شامخ امام راحل

هیات نظامی پاکستانی در سفر خود به تهران، با حضور در مرقد امام خمینی(ره) به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ادای احترام کردند.

تعداد مصدومان انفجار گاز در اهواز به ۱۲ نفر رسید

مدیر روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد مصدومان حادثه انفجار گاز در یک مجتمع مسکونی اهواز که شامگاه دوشنبه رخ داد به ۱۲ نفر رسید.

حادثه انفجار گاز شهری ساعت ۲۳ شامگاه دوشنبه در منطقه باهنر اهواز در خیابان یک آموزگار در یک‌ مجتمع مسکونی چهار واحده رخ داد.

جزئیات کشف لاشه نهنگ در سواحل بریس شهرستان دشتیاری

مسوول اداره شیلات شهرستان دشتیاری درباره جزئیات کشف لاشه نهنگی در ساحل بریس گفت: صبح روز گذشته این موضوع توسط محلی‌ها به ما اعلام شد و تحقیقات درباره علت مرگ این موجود عظیم الجثه ادامه دارد.

از  افزایش صادرات کالای غیر نفتی تا مناسبات ایران و ترکمنستان روی دور تند توسعه

انحراف اتوبوس حامل زائران عتبات عالیات در مهران هشت مصدوم برجا گذاشت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: بامداد امروز بر اثر انحراف یک دستگاه اتوبوس حامل زائران عتبات عالیات در مسیر برگشت از عراق و در محور مهران به ایلام هشت زائر مصدوم شدند.

صادرات غیرنفتی بوشهر افزایش یافت

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر از مثبت شدن تراز تجارت این استان در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: طی مدت یاد شده صادارت غیرنفتی از گمرک های این استان از نظر وزن ۱۹ درصد و از نظر ارزش ۹۵ درصد افزایش داشته است.

۳۰۰ میلیارد تومان واکسیناسیون دامی در کشور ذخیره شده است

معاون توسعه انسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اقلام واکسیناسیون برای مایه کوبی احشام کشور ذخیره شده است.

محمد حسینی اظهار داشت: بخش مهمی از تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه بر عهده دامپزشکی است و البته میزان آگاهی مصرف کنندگان نیز باید نسبت به غذا و فروارده های خام دامی افزایش یابد.

تعداد مبتلایان به وبا در کردستان به ۲۲ نفر افزایش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با شناسایی سه بیمار دیگرف شمار بیماران مبتلا به وبا از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز در استان به ۲۲ نفر افزایش یافته است.

توصیه روانشناسان؛ داوطلبان حضور در جلسه کنکور را تمرین کنند

روانشناسان و مشاوران تحصیلی استان گیلان در آستانه برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور دارند که یکی از مهم ترین آن تمرین حضور چند ساعته در جلسه است تا در شرایط واقعی با چالش و ترس مواجه نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha