۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبر: 84804513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد و گرد و خاک در خراسان رضوی ادامه دارد

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۳
کد خبر: 84804513
وزش باد و گرد و خاک در خراسان رضوی ادامه دارد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پدیده غالب در سطح استان افزایش سرعت وزش باد به ویژه در نواحی بادخیز، ایجاد گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و دید است.

زهرا عنایتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از فردا تا پایان هفته بر شدت افزایش وزش باد در جنوب شرق استان افزوده می‌شود که احتمال ایجاد خسارت و همچنین وقوع توفان و گرد و خاک دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به استقرار الگوی تابستانه بر روی کشور، جوی آرام در خراسان رضوی پیش‌بینی و از روز پنجشنبه نیز روند کاهش دمای هوا آغاز می‌شود و در روزهای ابتدای هفته آینده، کمی از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی شبانه روز گذشته فریمان با کمینه دمای هوای ۱۹ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۸ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

عنایتی افزود:دمای هوای شهر مشهد در این مدت بین ۲۵ تا ۴۱ درجه بالای صفر در نوسان بود و پیش‌بینی می‌شود امروز در گرمترین ساعات بدون تغییر نسبت به روز گذشته و در خنک ترین ساعات با افزایش یک درجه ای به ۲۵ درجه بالای صفر برسد.

او ادامه داد: بیشترین وزش باد روز گذشته، از تایباد با ۶۱ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha