۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84804638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گنبد: مظلومیت شهید بهشتی برای نسل جوان تبیین شود

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب درحادثه هفت تیر ۱۳۶۰ توسط منافقین کوردل، تصریح کرد: این شهید والامقام به معنای واقعی کلمه مظلوم بود که باید ابعاد مختلف این مظلومیت و اقدامات مهم وی برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه (یک تا هفت تیرماه) و شهادت آیت الله بهشتی درجمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی، مدیران و برخی اقشار مختلف مردم گنبدکاووس گفت: آیت الله بهشتی انسانی برجسته، فوق العاده، همه جانبه و  صاحب نظر در همه شئون بود و به همین علت امام خمینی (ره) از او به عنوان یک ملت نام می‌برند.

وی بابیان اینکه همه ما بدهکار شهید بهشتی هستیم، افزود: این شهید بزرگوار نقش مهمی در شکل دهی قوه قضاییه، تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی و اصل تفکیک قوا، جایگاه ولایت فقیه و مردم سالاری دینی و نیز ساختار دادن به تشکیلات اداری در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: انجام این اقدمات در زمانی که عده‌ای با افراط می‌خواستند همه اختیارات را به ولایت فقیه بدهند و در مقابل عده‌ای با تفریط قصد داشتند ولایت فقیه در قانون اساسی پیش بینی نشود، توسط شهید آیت الله بهشتی انجام و در قانون اساسی جمهوری اسلامی گنجانده شد که امروز همگان از آن بهره می‌برند.

وی ادامه داد: باوجود انجام این اقدامات و شخصیت علمی کم نظیر آیت الله بهشتی و تسلط بر چند زبان بین المللی به سبب شرایط آن زمان عده زیادی از مردم تا زمان شهادت بهشتی از شخصیت والای وی اطلاع نداشتند و برخی هنگام سخنرانی‌ها و در کوچه و بازار به آیت الله بهشتی توهین می‌کردند.

امام جمعه گنبد: مظلومیت شهید بهشتی برای نسل جوان تبیین شود

امام جمعه گنبدکاووس همچنین بابیان اینکه ترور شخصیت از ترور شخص سخت‌تر است، گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی سابقه ندارد به یک مسوول بلند پایه نظام این حجم توهین شود و این یکی از ابعاد مظلومیت شهید بهشتی بود.

حجت الاسلام ترابی افزود: شهید بهشتی در مقابل این توهین‌ها صبور بود و هیچ گاه نسبت به توهین کنندگان تُندی نمی‌کرد، خون دل خورد اما دنبال نام و نان و پست و مقام نبود و آبرویش را با خداوند معامله کرد و این چنین پس از شهادت عزیز و شناخته شد.

دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز در این مراسم با ذکر حدیثی از امام علی(ع)، از مجموعه کارکنان دستگاه قضایی بویژه قضات خواست انصاف را سرلوحه کار خود در اجرای عدالت قرار دهند زیرا بی انصافی در صدور حکم سبب ترک وطن و ایجاد بی نظمی درجامعه خواهد شد.

حسینعلی ایزد گفت: کار برای اجرای عدالت و احیای حقوق عامه در جامعه زیاد است و مجموعه دادستانی گنبدکاووس و قضات آن بشدت پیگیر مطالبات مردم این شهرستان خواهند بود.

وی حمایت از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و رفع موانع بر سر راه آنها را به منظور ایجاد اشتغال پایدار مهم دانست و اضافه کرد: اگر اشتغال صورت گیرد از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن بخاطر فقر و بیکاری رخ می‌دهد، پیشگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در مسجدالنبی شهر گنبدکاووس برگزار شد، فرماندار ویژه، روسای ادارات و نهادها و اقشار مختلف مردم این شهرستان ۴۱۱ هزار نفری حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha