انتقاد استاندار یزد از کارشکنی برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

یزد- ایرنا- استاندار یزد با انتقاد از "برخی کارشکنی‌ها از سوی بعضی از شعب بانکها در ارائه وام ازدواج"، گفت: با پیگیری بازرسی استانداری، مدیران شعبی که بر خلاف آیین نامه‌ها عمل کرده و نسبت به گرفتن ضامن بیشتر و یا تعهداتی خلاف آیین‌نامه، اقدام کنند بعنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان و برنامه ریزی هفته ازدواج افزود: با توجه به دستورات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت سیزدهم و آیین نامه هایی که در این رابطه تدوین شده، باید دغدغه ازدواج در همه قسمت های اداری جاری باشد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

فاطمی ادامه داد: سیاست کلی نظام و قانون دولت در راستای حوزه ازدواج، فرزندآوری و جمعیت است و لذا در این زمینه هیچ گونه تعارفی نداریم و تنها موردی که از ابزار ترک فعل برای آن مجموعه استفاده خواهد شد، همین حوزه ازدواج است.

وی افزود: در حوزه ازدواج، خانواده، فرزندآوری و جمعیت هر گونه ترک فعلی که از جانب مدیران و بویژه بانک ها انجام شود، به مقام قضایی معرفی خواهند شد و تمامی دستگاه های  اداری و بانک و متولیان حوزه ازدواج باید پاسخگو باشند و البته سرپرستان شعب بانک ها نیز شخصا در این زمینه باید پاسخگو باشند، همچنین مدیران خاطی به سیسستم قضایی معرفی شده و مدیران برتر تشویق می شوند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آمارهای ازدواج و طلاق، زیبنده استان یزد نیست اظهار داشت: تحلیل آماری نشان می دهد که باید به صورت هوشمندانه، صحیح، کارشناسانه و به موقع اقدام صورت گیرد و طرح سامان خانواده نیز ناظر به همین مداخله هوشمندانه قبل و بعد از ازدواج است و در این زمینه باید فرمانداران، مدیران و دبیرخانه طرح سامان خانواده به صورت فعال عمل کنند.

فاطمی ادامه داد: آمار کلی به درد نمی خورد و باید به صورت اصولی و نقطه ای مشکلات رصد شده و نسبت به هر شهرستان و به صورت مشخص اقدام شود و البته باید مشخص شود که آمار طلاق چند درصد یزدی و بومی هستند و چند درصد ناشی از مهاجرت، چرا که در بسیاری از مشاغل استان یزد بیش از ۶۰ درصد اشتغال را افراد غیر بومی تشکیل می دهند و لذا در ارائه آمار بسیار مهم است که در سامان خانواده باید تهیه شود.

همچنین علیرضا پورسلمان، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست گفت: میانگین سن ازدواج در استان یزد در زوج ها ۲۸ سال و در زوجه ۲۳ سال است و میانگین سن طلاق در زوج ۳۷ سال و زوجه ۳۲ سال است. همچنین بیشترین ازدواج در سن ۱۵ تا ۱۹ سال و بیشترین طلاق در سنین ۳۰ تا ۳۴ سال به ثبت رسیده است.

همچنین مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان در این نشست گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از اقشار مختلف در زمینه تامین جهیزیه با مشکل مواجه هستند لذا در طرحی که این نهاد انجام می دهد، امتیاز وام زوجه به این تشکل واگذار و جهیزیه ای بدون هیچ گونه پرداخت هزینه اعطا می شود.

حجت الاسلام هادی امامی اظهار داشت: علاوه بر آن، سفر مشهد و کمک هایی در زمینه سیسمونی خواهد شد و تاکنون و در سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان کمک بلاعوض صورت گرفته است و آمادگی همکاری با اقشار مختلف را داریم.

در پایان این نشست هر یک از اعضا پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha