۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۶
کد خبر: 84804872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش پیشگیری از اعتیاد در شهرستان قرچک برگزار شد

قرچک - ایرنا - به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، همایش پیشگیری از اعتیاد روز سه‌شنبه در شهرستان قرچک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش یکروزه که در بوستان ۱۵ خرداد مقابل اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی قرچک برگزار شد، دستگاه‌های متولی مبارزه با اعتیاد از جمله نیروی انتظامی، بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و مؤسسات فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر، دستاوردهای خود را در مقابله با اعتیاد و مواد مخدر در معرض دید عموم مردم قرار دادند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: امروز مبارزه با مواد مخدر به عزمی جدی از سوی تمامی دستگاه‌ها و مشارکت مردم نیاز دارد که لازمه این امر، آگاهی بخشی به خانواده‌ها در خصوص مواد مخدر و اعتیاد است تا در سایه همراهی جامعه، شاهد عاری شدن کشور از سایه شوم اعتیاد باشیم.

محمود برزگر اظهار داشت: در این همایش یک روزه ، پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرچک به منظور آگاهی بخشی به خانواده‌ها، اقدام به برپایی کارگاه یکروزه‌ای کرد که در آن ضمن نمایش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، خانواده‌ها و جوانان را در خصوص مضرات هر یک از این مواد مخدر آگاهی بخشید.
وی گفت: همچنین، بهزیستی قرچک نیز با برپایی کارگاه آموزشی نحوه برخورد با فرد گرفتار در دام اعتیاد و روش‌های درمان و جذب به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد را آموزش داد.

همایش پیشگیری از اعتیاد در شهرستان قرچک برگزار شد


وی تصریح کرد: همچنین هنرمندان شهرستان قرچک نیز در راستای عمل به وظیفه اجتماعی خود نمایش خیابانی با موضوع اعتیاد به مواد مخدر را روی صحنه آوردند تا این پیام را منتقل کنند که مواد مخدر در کمین تک تک افراد قرار دارد و به صرف ورزشکار بودن نمی‌توان از خطر این بلای خانمان سوز در امان بود.

برزگر افزود: همچنین کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نیز با برپایی کارگاه آموزشی، اطلاعات لازم در خصوص مصرف برخی از داروها که این روزها به بهانه لاغری و یا زیبایی به افراد عرضه می‌شود و حاوی مواد مخدر است، اطلاعاتی را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
چهارم تا دهم تیر، هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است. ۲۶ ژوئن برابر با پنج تیرماه توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha