۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84804939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرمت یخچال قدیمی و پل تاریخی پاکدشت آغاز شد

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 84804939
مرمت یخچال قدیمی و پل تاریخی پاکدشت آغاز شد

پاکدشت - ایرنا - رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاکدشت گفت: مرمت ۲ اثر تاریخی یخچال منطقه یبر و پل تاریخی جیتو با اختصاص اعتبارات مورد نیاز آغاز شد.

اسدالله تاجیک روز سه‌شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان پاکدشت، یکی از مناطق مهم تاریخی و گردشگری استان تهران است که برخی از این آثار به دلیل قدمت زیاد، به مرمت و بازسازی نیاز دارد که این اقدام برای نخستین بار و با جذب اعتبارت مورد نیاز در سطح شهرستان پاکدشت آغاز شد.
وی افزود: پل تاریخی جیتو، از آثار دوره قاجاریه که در تاریخ اول مهرماه سال ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۳۲۸ در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.
این مسئول خاطرنشان کرد:  این اثر مهم تاریخی که در مسیر پاکدشت به روستای فیلستان قرار دارد، بر روی یکی از شاخه‌های فرعی رودخانه جاجرود قرار گرفته و با هزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال عملیات مرمت آن آغاز شد.

مرمت یخچال قدیمی و پل تاریخی پاکدشت آغاز شد


تاجیک اظهار داشت: یخچال قدیمی منطقه یبرداغلان نیز از دیگر آثار تاریخی شهرستان پاکدشت است که در تاریخ دوم اسفند سال ۱۳۷۶ به شماره ۱۹۶۷ در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده و این اثر تاریخی با هزینه شخصی یکی از خیرّین نیک اندیش شهرستان احداث شده است.
رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پاکدشت ادامه داد: این شهرستان از ۴۳ اثر تاریخی برخوردار که از این تعداد، ۳۰ اثر در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
عمارت ناصریه، تپه تریاق قلعه، کاروانسرای خاتون‌آباد، یخچال قدیمی یبرداغلان، محوطه تاریخی تنگ یورد بولاغ توچال و 'تپه باستانی و قلعه گبری محمودآباد از جمله آثار تاریخی پاکدشت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha